11 Decembrie, 2016

Se extinde folosirea serviciului “Spaţiu virtual privat” pentru persoane fizice

Propunerea a fost formulată printr-un proiect de ordin MFP, lansat pe site-ul ministerului în 11 februarie. Proiectul are în vedere prevederile Ordinului MFP nr. 1154/2014 privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele fizice, prin care a fost reglementată comunicarea între ANAF şi persoanele fizice în mediul on-line.

Potrivit art. 15 alin. (2) din Procedură, publicată în Monitorul oficial nr. 646/2014, pe măsura dezvoltării sistemului informatic prin care se asigură furnizarea serviciului „Spaţiul privat virtual” se poate extinde lista documentelor care privesc situaţia fiscală proprie a persoanei fizice.

Prin serviciul „Spaţiul privat virtual” se oferă utilizatorilor posibilitatea de identificare cu certificat digital sau nume-parolă-OTP, modificarea profilului, efectuarea a trei tipuri de cereri de documente, descărcarea a patru tipuri de documente şi monitorizarea accesului în sesiuni de lucru securizate.

Pilotul care a funcţionat, iniţial, la nivelul Municipiul Bucureşti şi în Judeţul Ilfov a fost extins la nivelul întregii ţări începând cu data de 15 decembrie 2014.

Având în vedere experienţa dobândită urmare implementării proiectului pilot, prin referatul de aprobare se propune modificarea anexei nr. 1 la procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distantă între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele fizice şi includerea în lista documentelor emise de organul fiscal şi comunicate contribuabilului în mod automat, a următoarelor decizii de impunere pentru veniturile realizate începând cu anul 2015:

  • decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (formular 260);
  • decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (formular 650).

De asemenea, se propune includerea în lista documentelor emise de organul fiscal și comunicate contribuabilului, la cererea acestuia, a istoricului acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin „Spaţiul privat virtual”.

(P) Aveţi nevoie de acte normative actualizate la zi? Le puteţi cumpăra online (format PDF, MOBI) de pe Lege5.ro! Lege5 este cel mai performant soft de documentare legislativă din România şi este creat pentru a fi utilizat pe orice dispozitiv aveţi la îndemână: Online, Mobile, Desktop şi Cloud. 

comentarii

Despre autor  ⁄ Eugen Staicu

Eugen Staicu este redactor colaborator la LegeStart.ro. Contact: legestart@indaco.ro.

Fara comentarii

Scrie un comentariu