10 Decembrie, 2016

Se deschide operaţiunea „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor solutii online pentru afaceri”

În data de 5 ianuarie 2012, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale va lansa apelul de proiecte pentru Operaţiunea 3.3.2 „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic  şi a altor soluţii online pentru afaceri” din cadrul Domeniului Major de Intervenţie 3 „Susţinerea e-economiei”, Axa III  „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public”.

Bugetul alocat  acestui apel de proiecte este de 168 milioane lei. Beneficiarii eligibili pentru această operaţiune sunt IMM-urile. Valoarea maximă a finanţării nerambursabile acordate este de 2.300.000 LEI, iar cea minimă de 45.000 LEI.

Înregistrarea propunerii de proiect se va realiza online (http://fonduri.mcsi.ro/), în mod continuu, începând cu 5 ianuarie 2012, ora 9 :00, şi se va încheia în29 iunie 2012, ora 16 :30.

Vă prezentăm în cele ce urmează activităţile eligibile în cazul proiectelor. În primul rând, se doreşte achiziţionarea de aplicaţii software, echipamente TIC, alte mijloace fixe, servicii de consultanţă şi training specializat, necesare pentru implementarea de sisteme informatice de comerţ electronic, implementarea de sisteme informatice pentru licitaţii electronice, implementarea de sisteme informatice pentru tranzacţii electronice securizate, precum şi implementarea de sisteme informatice de e-payment (plată electronică). De asemenea, mai este avută în vedere şi implementarea de sisteme de e-learning (învăţământ la distanţă) pentru IMM şi implementarea altor sisteme informatice pentru dezvoltarea/optimizarea activităţii companiei.

Totodată, se doreşte să se achiziţioneze servicii de consultanţă pentru pregătirea şi managementul proiectului, inclusiv servicii de asistenţă juridică pentru realizarea achiziţiilor publice din cadrul proiectului.

O altă activitate în cazul proiectelor este reprezentată de achiziţionarea de aplicaţii software şi licenţe software necesare pentru realizarea proiectului.

În acelaşi timp, personalul care va utiliza produsele software implementate şi cel care va asigura mentenanţa – activitate obligatorie – va fi instruit.

Nu în ultimul rând, se va realiza auditarea finală a proiectului, inclusiv auditarea din punctul de vedere al securităţii aplicaţiei.

În Ghidul solicitantului, puteţi găsi criteriile specifice care trebuie îndeplinite de potenţialii beneficiari şi proiectele acestora, regulile de finanţare, circuitul proiectului, modalitatea de selecţie a proiectelor, procesul de contractare şi implementare, precum şi drepturile şi obligaţiile beneficiarilor.

MCSI precizează că, în cazul cererilor înscrise electronic până la data de 31 ianuarie 2012,  IMM-urile vor prezenta bilanţul anual pe 2010, iar cele înregistrate începând cu data de 1 februarie 2012 vor prezenta obligatoriu bilanţul anului 2011.

Sursa : MCSI

Despre autor  ⁄ Ioana Popa

Ioana Popa este redactor la LegeStart din anul 2011. A absolvit Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării.

Fara comentarii

Scrie un comentariu