28 Martie, 2017

S-au publicat noi prevederi în ceea ce priveşte desfăşurarea jocurilor de noroc

În Monitorul Oficial nr. 433 din 16.07.2013 a fost publicată Legea nr. 227/2013 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc.

Actul normativ suplimentează, în principal, prevederile deja existente în legislaţia în vigoare, astfel că activitatea Oficiului naţional pentru jocurile de noroc să fie funcţională.

Legea introduce însă şi câteva măsuri noi, cum ar fi:

a) reglementarea instituţiei de „club de poker” ca loc special unde se desfăşoară numai partide cu cărţi de poker, loc ce trebuie autorizat de autorităţile competente pentru jocurile de noroc;
b) reformularea obligaţiei privind declararea achiziţiilor intracomunitare şi a importului de echipamente utilizate la jocurile de noroc la Oficiul naţional pentru jocurile de noroc.

Prin achiziţie intracomunitară sau import se înţelege procedura adoptată de Codul fiscal pentru aceste activităţi, iar în termen de 15 zile de la data achiziţiei sau importului de echipamente, acestea trebuie declarate la Oficiul naţional pentru jocurile de noroc.

De asemenea, sunt supuse declarării şi vânzările, şi cumpărările de echipamente de joc existente deja la data vânzării, în termen de 15 zile de la aceste tranzacţii.

Se supune declarării şi decizia de a casa, exporta, stoca sau conserva echipamentele utilizate la jocurile de noroc, în cazul în care operatorul nu mai doreşte să continue activitatea de jocuri de noroc, indiferent de motivaţia acestuia.

Dintre modificările care fac posibilă funcţionarea instituţiei, amintim:

• oficiul poate să participe alături de alte instituţii ale statului, la solicitarea acestora, la verificări în domeniul jocurilor de noroc;

• dacă sunt necesare măsuri de protecţie a salariaţilor din cadrul oficiului pentru jocurile de noroc, instituţia poate solicita o protecţie adecvată de la Ministerul Afacerilor Interne prin intermediul Poliţiei Judiciare;

• preşedintele Oficiului pentru jocuri de noroc este sprijinit de un consiliu consultativ, ce va comunica diverse opinii cu privire la situaţiile posibile din activitatea de jocuri de noroc;

• operatorii economici vor înştiinţa orice modificare apărută ulterior licenţierii sau ulterior obţinerii autorizaţiei de exploatare, în termen de cinci zile lucrătoare de la data la care s-au produs evenimentele ce au condus la modificarea stării iniţiale;

• sălile de pariuri vor fi operate printr-un program informatic unic, ce va centraliza totalul taxelor de participare colectate şi premiile acordate. Fiecare sală de pariuri va fi conectată la un sistem electronic central, iar acesta va fi conectat la un server al Oficiului pentru jocurile de noroc;

• un club de poker reprezintă o sală (un loc) în care se vor desfăşura exclusiv numai jocuri de cărţi. Un club de poker este supus autorizării, iar taxa de autorizare a clubului este de 50.000 de lei/an. Taxa de funcţionare a fiecărui loc deţinut de clubul de poker este de 25.000 de lei/lună pentru locurile din Bucureşti şi de 10.000 de lei/lună pentru locurile din ţară.

• la fiecare dintre aceste locuri trebuie să existe un număr de minimum zece mese pentru spaţiile din Bucureşti şi minimum cinci mese pentru locurile din ţară.

Mai reţinem şi faptul că un deţinător de licenţă de poker poate organiza un turneu de poker şi într-un alt loc, cu obligaţia să notifice Oficiul naţional pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor cu cel puţin 30 de zile înainte de organizarea turneului.

Notificarea va cuprinde date privind locul unde se organizează turneul, perioada de organizare şi alte informaţii necesare cu privire la acest turneu.

pokerSursa foto: Lege5 Online

Legea nr. 227/2013 poate fi consultată integral pe Lege5.ro – noul serviciu online de documentare legislativă realizat de Indaco Systems.

Despre autor  ⁄ Adrian Benţa

Adrian Benta este membru al Camerei Consultanților Fiscali (2007), auditor financiar stagiar, membru CAFR (2010). Are o experienţă de peste 13 ani în conducerea contabilităţii şi fiscalitatea societăţii comerciale şi conduce un cabinet propriu de consultanţă fiscală. Contact: adrian@bentaconsult.ro.

Fara comentarii

Scrie un comentariu