23 Aprilie, 2017

REVISTA PRESEI: Sindicatele cer un salariu minim de 1.450 de lei pentru 2017

1. Sindicatele cer un salariu minim de 1.450 de lei pentru 2017; patronatele au propuneri diferite

Propunerea sindicatelor pentru salariul minim pe economie aferent anului 2017 este de 1.450 de lei, începând de la 1 ianuarie, a declarat miercuri, pentru Agerpres, președintele Blocului Național Sindical Dumitru Costin, după întâlnirea cu reprezentanții patronatelor. El susține că unele asociațiii patronale nu au comunicat nicio cifră, altele au avansat propunerea de a discuta despre un salariu minim, dar începând de la 1 mai, nu de la 1 ianuarie. Reprezentanții sindicatelor și ai patronatelor s-au întâlnit la Direcția Dialog Social a Ministerului Muncii, pentru a discuta valoarea salariului minim pentru 2017.

2. Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constituţională a României în legătură cu taxarea proprietăţilor

Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constituţională a României în legătură cu dispoziţiile Codului Fiscal prin care se impune persoanelor care nu mai au calitatea de proprietar al bunului impozitat obligaţia de a plăti impozitul, scrie Mediafax. Măsura reprezintă o veritabilă ingerinţă – nenecesară, neadecvată şi neproporţională în patrimoniul unor persoane considerate, prin efectul legii, contribuabili pentru impozite aplicate unor bunuri ieşite din proprietatea lor la data impunerii, susține Avocatul Poporului.

3. CFR reduce cu peste o oră timpul pentru cursele spre Cluj-Napoca, Suceava și Iași

Începând din 11 decembrie, noul mers al trenurilor va veni cu reduceri de timpi pe mai multe curse, cele mai substanțiale diminuări ale duratei de călătorie vor fi pe câteva trenuri care leagă Bucurestiul de Cluj-Napoca, Iași și Suceava, a explicat într-un interviu pentru Hotnews.ro, Robert Dobre, președintele Autorității de Reformă Feroviară. Timpii de parcurs au fost diminuați prin mici lucrări la calea ferată, care au eliminat restricțiile de viteză, dar și prin reducerea timpilor de staționare din stații și prin eliminarea unor opriri care nu erau opriri comerciale, a mai explicat președintele ARF, care a anunțat că următoarea destinație la care se va reduce substantial timpul parcurs, va fi București – Constanța, unde se va ajunge în mai puțin de două ore.

4. CE respinge argumentele României pentru Legea cu 51% alimente locale în magazine și pregătește sancțiuni

Comisia Europeană a respins, recent, argumentele cu care autoritățile române au promovat Legea care impune marilor comercianți să asigure 51% din oferta de alimente de la producători locali, anunță Profit.ro. În urma respingerii acestor argumente, Comisia a fost nevoită să închidă dosarul inițial privitor la această lege, iar pasul următor presupune în mod automat declanșarea procedurii de infringement. Parlamentul a aprobat, pe 8 iunie, iar președintele Klaus Iohannis a promulgat, la 11 iulie, o serie de modificări la Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, care obligă marile magazine să vândă în proporție de 51% alimente din producția internă. Aceasta ar trebui să intre în vigoare în 6 luni de la promulgare, iar între timp Guvernul ar trebui să elaboreze normele de aplicare.

5. Ordonanţa RCA e în vigoare, dar nu se aplică pentru că nu are norme

Cele două legi, OUG nr. 54/2016 și HG-ul din același an sunt nefuncţionale pentru câteva luni de zile din lipsa normelor de aplicare, scrie Economica.net. Normele metodologice aferente OUG nr. 54/2016 și a HG care a decis înghețarea prețurilor la asigurările RCA pentru următoarele șase luni trebuiau să fie publicate în Monitorul Oficial la 45-60 de zile de la data apariției OUG în Monitor, pe 19 septembrie. Ultimele date indicau data de 2 decembrie 2016 ca fiind cea mai probabilă pentru publicarea Normei pentru aplicarea legislației RCA, cu atât mai mult cu cât surse din piață spun că norma respectivă a fost aprobată de Autoritatea de Supraveghere Financiară de acum două săptămâni. Motivele pentru care Normele nu au fost publicate? Inadvertențele de idei dintre asigurători, ASF, service-uri auto și asociațiile de consumatori.

6. S-a terminat era concedierilor. Cei mai mulţi angajaţi pleacă prin demisie

Angajatorii au început să se confrunte cu o fluctuaţie din ce în ce mai mare a personalului, pe fondul revenirii economice, iar nivelul plecărilor angajaţilor din companii ajunge la cote similare cu cele din perioada de boom economic, arată rezultatele unui studiu recent al firmei de audit şi consultanţă fiscală al PwC, citat de Ziarul Financiar. Dacă în perioada 2012 – 2015 rata încetărilor contractelor de muncă a fost relativ constantă (15% – 16%), în 2015 a fost o scădere, iar conform studiului din 2016, s-a contatat o creştere semnificativă, care a ajun¬s aproape de valorile înregistrate în perioada premergătoare crizei economice din anul 2008, când rata de încetare a contractelor de muncă a fost de 20,8%. O tendinţă care s-a remarcat în ultimii ani de revenire a economiei şi a cererii de candidaţi de pe piaţa muncii a fost aceea că, din totalul angajaţilor care părăsesc o companie privată în fiecare an, mai puţin de 3% pleacă prin concediere, în timp ce 13% pleacă voluntar, pentru că, probabil, şi-au găsit o ofertă mai bună de muncă.

7. Comerţul online din România a crescut de trei ori în ultimii cinci ani

Cifra de afaceri din e-commerce-ul românesc a crescut de la 1,68 miliarde de lei în 2011 la 5,47 miliarde de lei în 2015, pe fondul dezvoltării serviciilor de comerţ online, asigurate de peste 5.300 de firme, cu peste 2.600 mai multe decât în urmă cu cinci ani, potrivit datelor KeysFin, analizate de Business Magazin. Cea mai mare creştere a fost între 2014 şi 2015, când afacerile din sectorul de e-commerce au avansat cu peste două miliarde de lei, iar pentru 2016 se anunță cea mai bună perioadă din istoria business-ului online din România. Un argument de actualitate îl reprezintă rezultatele spectaculoase din campania Black Friday 2016, care a dovedit că online-ul românesc a ajuns la un nivel de fenomen naţional de vânzări pe acest segment.

8. Ministrul Transporturilor promite de zece ori mai mulți km de autostradă anul viitor

După ce a inaugurat în urmă cu câteva zile o autostradă nerecepționată, ministrul Transporturilor Sorin Bușe, promite că anul viitor se vor inaugura 150 de kilometri de autostradă, ceea ce înseamnă de zece ori mai mult ca în acest an. Digi24.ro mai citează declarațiile oficialului care susține că România va avea mai mult de 1.000 de kilometri de autostradă în 2018, iar numărul de kilometri de autostradă deschişi circulaţiei în 2017 va fi de cel mult 150. România are în prezent aproape 750 de kilometri de autostradă.

comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Fara comentarii

Scrie un comentariu