3 Decembrie, 2016

Reorganizarea ANAF – preavize pentru unii funcţionari publici, cu posibilitatea înscrierii la posturile vacante

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a anunţat că o parte dintre funcţionarii publici vor primi preavize şi vor avea posibilitatea să opteze, în funcţie de pregătirea fiecăruia, pentru ocuparea unuia dintre posturile alocate activităţilor deficitare (Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, Direcţia Generală pentru Administrarea Marilor Contribuabili, inspecţie fiscală, IT, juridic, executare silită, etc).

Astfel, în cadrul procesului de reorganizare, numărul de posturi la nivelul instituţiei rămâne acelaşi, structura organizatorică devenind mai flexibilă, în funcţie de amploarea activităţii desfăşurate pe regiunile stabilite.

Potrivit comunicatului de presă emis de ANAF, în următoarele şapte zile, lista tuturor posturilor vacante va fi definitivată, publicată la sediile unităţilor fiscale teritoriale ale ANAF şi postată pe Portal pentru a putea fi consultată de către toţi funcţionarii publici. În cazurile în care pentru acelaşi post optează doi sau mai mulţi funcţionari publici, se va organiza concurs pentru ocuparea funcţiei de execuţie sau de conducere.

Ce presupune reorganizarea ANAF?

La sfârşitul lunii iunie, Guvernul a aprobat reorganizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), prin desfiinţarea celor 42 de direcţii judeţene ale finanţelor publice care vor fi înlocuite de 8 direcţii regionale, specifice principalelor regiuni de dezvoltare ale României. Reorganizarea include şi preluarea activităţii Autorităţii Naţionale a Vămilor şi a Gărzii Financiare. 

Crearea structurilor la nivel regional

Conform HG nr. 520/2013, publicată în Monitorul Oficial nr. 473/2013, competenţa teritorială a viitoarelor direcţii generale regionale ale finanţelor publice respectă decupajul teritorial al regiunilor de dezvoltare astfel cum au fost stabilite prin Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România.

Mai exact? Unităţile judeţene, de la nivelul fiecărei regiuni în parte, vor fi comasate, formând unitatea regională.

Oraşele în care vor fi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sunt Iaşi, Galaţi, Ploieşti, Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov şi Bucureşti.

reorgANAF
Sursa foto: Lege5.ro

Oraşele acestea au fost alese pentru ponderea lor economică semnificativă şi pentru nivelul realizat al veniturilor bugetare (plus numărul ridicat de contribuabili). Totodată, a fost luat în calcul şi criteriul geografic. 

* Înfiinţarea Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală

 

Autoritatea Naţională a Vămilor (ANV) şi Garda Financiară (GF) se reorganizează ca structuri fără personalitate juridică în cadrul ANAF, personalul aferent celor două insituţii urmând să fie preluat în limita numărului de posturi aprobat.

Conform documentelor elaborate, Direcţia Generală Antifraudă va fi o structură naţională puternică, având 8 servicii regionale aflate în directa coordonare a aparatului central. 

Oraşele în care vor fi stabilite sediile structurilor regionale antifraudă sunt Suceava, Constanţa, Alexandria, Târgu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu şi Bucureşti

Structura nou înfiinţată:

  • va reuni atribuţii, pe linia combaterii evaziunii şi fraudei fiscale, atât de la nivelul ANAF, cât şi de la nivelul ANV şi GF;
  • va efectua activități de control cu privire la respectarea actelor normative din domeniul fiscal în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricăror acte şi fapte interzise de lege;
  • va participa, în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi combatere a activităţilor care generează fenomene de evaziune şi fraudă fiscală.
HG nr. 520/2013 poate fi consultată integral pe Lege5.ro – noul serviciu online de documentare legislativă realizat de Indaco Systems.

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA). Contact: elena.hogas@indaco.ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu