5 Decembrie, 2016

UPDATE. Începând din 10 iunie îţi poţi casa maşina prin programul “Rabla 2013″! Consultă lista colectorilor validaţi, actele necesare şi informaţiile utile

UPDATE: Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat oficial faptul că persoanele interesate să participe la programul “Rabla 2013″ o pot face începând cu 10 iunie.

Totodată, a fost publicată şi lista colectorilor validaţi la care pot apela persoanele fizice în vederea casării maşinilor mai vechi de zece ani.

Lista colectorilor validaţi poate fi consultată AICI.
________

ŞTIREA INIŢIALĂ: Începând cu data de 10 iunie, persoanele interesate vor putea să-şi caseze maşinile prin intermediul programului “Rabla 2013″, conform informaţiilor furnizate agenţiilor Agerpres şi Mediafax de către Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).

AFM-ul va semna în cursul acestei zile protocoalele cu colectorii înscrişi în program, iar apoi le va distribui acestora tichetele valorice.

Apoi, pe site-ul AFM-ului se va publica şi lista finală a colectorilor validaţi.

CE ACTE ÎŢI TREBUIE LA CASARE?

Mediafax scrie că cei care vor dori să-şi caseze maşinile se vor putea adresa oricărui colector validat de AFM şi vor avea nevoie de următoarele acte:

- actul de identitate (original + copie);

- certificatul de înmatriculare al maşinii (original + copie legalizată);

- cartea de identitate a maşinii (original + copie legalizată);

- actul doveditor (în original) de la serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, în cazul în care din certificatul de înmatriculare/cartea de identitate a maşinii nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria maşinii;

- certificatul de atestare fiscală (în original) din care să rezulte că maşina e înregistrată pe numele proprietarului în evidenţele fiscale ale autorităţii publice locale emitente, iar acesta nu are obligaţii de plată la bugetul local.

Acte necesare în cazuri speciale:

- certificatul de moştenitor/sentinţa civilă definitivă şi irevocabilă (original + copie legalizată);

- o împuternicire notarială – dacă certificatul de moştenitor/sentinţa civilă atestă că sunt mai mulţi moştenitori (original + copie);

- o decizie emisă de autoritatea tutelară teritorială – dacă moştenitorul este un minor, dacă e vorba de o persoană care e pusă sub interdicţie sau dacă e vorba de o persoană asupra căreia a fost instituită curatela (original + copie legalizată);

- certificatul de căsătorie/orice act administrativ eliberat de către autoritatea competentă care atestă schimbarea/modificarea numelui şi/sau prenumelui (original + copie legalizată);

- documentul care atestă schimbarea/modificarea adresei de domiciliu/reşedinţă (original + copie);

- împuternicirea notarială prin care proprietarul desemnează altă persoană să facă operaţiunea de casare în numele său (+ copie) şi actul de identitate al împuternicitului (original + copie).

CE TREBUIE SĂ ŞTII DESPRE “RABLA 2013″?

• Programul se desfăşoară într-o singură etapă şi va ţine până pe 20 noiembrie;

• Programul se adresează persoanelor (fizice/juridice) care deţin maşini mai vechi de zece ani şi intituţiilor publice care deţin maşini mai vechi de cinci ani;

• Sunt disponibile în total 20.000 de tichete (17.000 pentru persoanele fizice, 3000 pentru persoanele juridice şi instituţiile publice*);

• Valoarea tichetului este de 6500 de lei (1500 de euro);

• La achiziţionarea unei maşini noi se va putea utiliza un singur tichet valoric;

• Tichetul este transferabil;

• Tichetul poate fi utilizat în termen de 45 de zile;

• Proprietarul unei maşini va obţine certificatele de distrugere, de radiere şi tichetul în maximum zece zile;

• Repartizarea tichetelor se face în funcţie de numărul de maşini mai vechi de zece ani din parcurile auto din fiecare judeţ în parte;

• Se vor acorda facilităţi suplimentare pentru cei care vor să-şi achiziţioneze maşini ecologice prin programul “Rabla”.

* RECTIFICARE: Deşi iniţial s-a anunţat că vor fi 17.000 de tichete pentru persoanele fizice şi juridice şi 3000 pentru instituţiile publice, apoi s-a anunţat că doar persoanele fizice vor beneficia de 17.000 de tichete, urmând ca instituţiile publice să împartă cele 3000 de tichete şi cu persoanele juridice.

Despre autor  ⁄ Alexandru Boiciuc

Alexandru Boiciuc redactează şi editează articole la LegeStart.ro. E licenţiat (specializarea jurnalism) al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi a mai lucrat în presă la ediţia online a ziarului ProSport. Contact: legestart(@)indaco(.)ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu