3 Decembrie, 2016

Propunerile Comisiei Europene privind combustibilii alternativi

Propunerile privind stimularea utilizării combustibililor alternativi sunt menite să garanteze că şoferii vor avea la dispoziţie mai multe staţii de alimentare, se arată într-un comunicat de presă emis de Comisia Europeană.

Combustibilii alternativi nu sunt utilizaţi pe scară largă din varii motive, cum ar fi: costul ridicat al autovehiculelor, acceptarea insuficientă de către consumatori, lipsa staţiilor de reîncărcare şi realimentare.

Pentru a elimina aceste obstacole, Comisia intenţionează să stabilească o serie de obiective obligatorii şi standarde comune.

Principalele propuneri se referă la:

* energie electrică – un număr minim de puncte de reîncărcare în fiecare ţară şi o priză comună, astfel încât reîncărcarea să se poată face oriunde în UE.

* hidrogen – standarde comune privind furtunurile pentru combustibil şi alte componente la staţii de realimentare din 14 ţări ale UE.

* gaz natural lichefiat – staţii de realimentare pentru camioane la fiecare 400 de km pe şoselele care fac parte din reţeaua centrală transeuropeană de transport; staţii de realimentare pentru nave în toate cele 139 de porturi maritime şi fluviale care fac parte din reţea.

* gaz natural comprimat – până în 2020, puncte de realimentare accesibile publicului, cu standarde comune, la intervale de maxim 150 km.

Potrivit informaţiilor oferite de Comisie, ţările UE vor putea să implementeze aceste modificări adaptându-şi legislaţiile şi sistemul fiscal, astfel încât să încurajeze investiţiile private. Pentru sprijinirea acestor modificări, există deja fonduri UE disponibile.

Trecerea la combustibili curaţi este modalitatea clară prin care economia Europei poate deveni mai independentă din punct de vedere energetic.

Această abordare corespunde foii de parcurs referitoare la transport a Comisiei Europene. Aceasta stabileşte obiective vizând creşterea mobilităţii şi continuarea integrării reţelelor de transport ale UE până în 2050, odată cu reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

* Aproximativ 84% din petrolul pe care îl utilizează mijloacele de transport este importat (circa 1 miliard de euro/zi în 2011). Majoritatea acestuia provine din regiuni instabile ale lumii, deci dintr-o sursă nesigură.

Sursa: Comisia Europeană

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA). Contact: elena.hogas@indaco.ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu