10 Decembrie, 2016

Proiect MFP: Procedura de încasare şi virare a sumelor referitoare la veniturile din activităţi agricole

Procedura de încasare şi de virare la bugetul de stat şi bugetele asigurărilor sociale a sumelor încasate de compartimentele de specialitate ale unităţilor administrativ-teritoriale pentru veniturile din activităţi agricole a fost lansată în dezbatere publică de Ministerul Finanţelor (MFP).

Prin OG nr. 28/2013 a fost introdusă în Codul de procedură fiscală o prevedere menită să ajute contribuabilii persoane fizice care obţin venituri din activităţi agricole.

Mai precis, aceştia pot acum să-şi achite impozitul şi contribuţiile aferente veniturilor din activităţi agricole şi la compartimentele de specialitate ale unităţilor administrativ-teritoriale corespunzătoare localităţilor în care îşi au domiciliul fiscal. Această prevedere este valabilă doar în cazul în care în localitatea contribuabilului nu există o unitate teritorială a Fiscului.

Mai multe informaţii despre OG nr. 28/2013 găsiţi AICI.

Proiectul MFP-ului vine cu mai multe informaţii referitoare la procedura de încasare şi de virare la bugetul de stat şi bugetele asigurărilor sociale a sumelor încasate pentru veniturile din activităţi agricole.

Potrivit referatului de aprobare (fişier Word), principalele prevederi ale proiectului se referă la:

- modul de colaborare şi de realizare a schimbului de informaţii dintre organele fiscale din cadrul Fiscului şi organele fiscale din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale care îşi vor da acordul cu privire la încasarea impozitului şi contribuţiilor aferente veniturilor din activităţi agricole, precum şi accesoriilor pentru neachitarea la scadenţă a acestora, în baza protocolului ce va fi încheiat între acestea;
- modul de transmitere a informaţiilor de la organul fiscal competent la unitatea administrativ-teritorială în baza cărora acestea din urmă vor încasa creanţele fiscale în cauză;
- modul de încasare a sumelor reprezentând impozitul şi contribuţiile aferente veniturilor din activităţi agricole, precum şi a accesoriilor pentru neachitarea la scadenţă a acestora de către organele fiscale din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale şi virarea acestora către unităţile trezoreriei statului;
- modelele protocolului şi listelor şi situaţiilor care fac obiectul schimbului de informaţii dintre cele două autorităţii.

» Proiectul de ordin poate fi consultat integral AICI (fişier Word).

Sursa: MFP

comentarii

Despre autor  ⁄ Alexandru Boiciuc

Alexandru Boiciuc redactează şi editează articole la LegeStart.ro. E licenţiat (specializarea jurnalism) al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi a mai lucrat în presă la ediţia online a ziarului ProSport. Contact: legestart(@)indaco(.)ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu