8 Decembrie, 2016

Prea multă hârtie! De luni, 22 aprilie, beneficiarii POSDRU vor depune documentele în format electronic

Ministerul Fondurilor Europene a anunţat că începând de luni, 22 aprilie, beneficiarii de fonduri europene contractate prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU) vor depune doar documente justificative în format electronic, pentru a deconta sumele aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor.

Conform comunicatului de presă emis de MFE, documentele vor fi scanate şi vor fi depuse de beneficiari la Organismele Intermediare POS DRU pe CD şi va fi încheiat un proces verbal de predare-primire a CD-ului.

* Ce declară oficialii?

“Este inacceptabil ca beneficiarii să vină cu mii de pagini când depun documentele pentru a-şi recupera banii. Nu mai tolerez această abordare în relaţia cu beneficiarii şi am solicitat în mod expres Autorităţii de Managment POS DRU ca începând de luni, 22 aprilie, toate cererile de rambursare şi documentele aferente să fie depuse numai în format electronic.” a declarat Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

De asemenea, ministrul a anunţat că se doreşte ca depunerea documentelor să se realizeze on-line în viitorul apropiat. Prin aceste măsuri se doreşte creşterea ritmului de absorbţie a fondurilor europene şi „degrevarea beneficiarilor de o activitate inutilă”.

* Ce înseamnă depunere documentelor pe suport hârtie?

În prezent documentele justificative pot fi depuse doar pe suport hârtie.

Când depun cereri de rambursare a fondurilor UE, beneficiarii trebuie să aducă dovezi pentru toate cheltuielile eligibile efectuate în implementarea proiectului, precum: copii ale facturilor, ale contractelor încheiate, rapoarte de activitate, listele cu experţii implicaţi în derularea proiectului.

Pe acest fundal, Ministerul Fondurilor Europene a ajuns la concluzia că, din cauza volumului uriaş de documente justificative, depunerea unei cereri de rambursare înseamnă de obicei predarea a 20-30 de bibliorafturi, iar în unele cazuri se poate ajunge chiar la 70 de bibliorafturi.

* Plăţile parţiale către beneficiarii care nu au depus unele documente

Tot de săptămâna viitoare MFE intenţionează să se realizeze şi efectuarea plăţilor parţiale către beneficiarii care nu au depus unele documente justificative. Aceştia vor primi sumele aferente cheltuielilor eligibile care vor fi validate. Cheltuielile pentru care beneficiarii nu au depus toate documentele justificative vor fi decontate în cadrul următoarei cereri de rambursare.

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA). Contact: elena.hogas@indaco.ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu