11 Decembrie, 2016

Potenţialii asiguraţi de viaţă au acum mai multe drepturi

Potrivit unui comunicat de presă emis de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, persoanele care intenționează să cumpere o asigurare de viață au dreptul ca, înainte de semnarea contractului de asigurare, să primească un set de informaţii suplimentare celor prezentate până acum de asigurătorii şi intermediarii în asigurări. Ordinul care reglementează aceste obligaţii este Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.11/2010.

Care sunt obligaţiile pe care trebuie să le îndeplinească asiguratorii?

Asiguratorii sunt obligaţi să realizeze o analiză a nevoilor financiare ale clientului, iar după aceea să îi recomande clientului soluţia financiară potrivită.

Unele dintre cele mai importante aspecte care trebuie evaluate în cadrul analizei sunt situaţia financiară prezentă a clientului (venituri, cheltuieli, venit disponibil), precum şi obiectivele financiare pe termen lung ale acestuia şi prioritizarea lor. De asemenea, în cadrul primelor întâlniri cu clientul, va fi completat «Formularul de analiză a nevoilor clienţilor». Soluţia financiară recomandată acestuia trebuie să fie în concordanță cu rezultatul analizei.

În acelaşi timp, în cazul în care asigurarea oferită este de tipul unit-linked sau index-linked, asiguratorul va determina profilul de risc al clientului, astfel încât tipul de contract și fondul de investiție recomandate să fie potrivite clientului, evitându-se astfel asumarea prin contractul de asigurare a unui risc mai mare decât toleranţa clientului.

Totodată, în momentul prezentării unui fond de investiţii asociat unei poliţe de asigurare de tip unit-linked, clientului îi va fi înmânat prospectul fondului de investiţii în care vor fi investite primele de asigurare.

Nu în ultimul rând, înainte de încheierea unui contract de asigurare de viaţă, asigurătorul trebuie să îi prezinte clientului o proiecţie (evoluţia detaliată a contractului), astfel încât acesta din urmă să aibă o imagine clară şi completă asupra contractului de asigurare.

Este important ca documentele care trebuie completate în vederea îndeplinirii obligaţiilor de mai sus sunt semnate de ambele părţi – asigurat şi client – şi întocmite în dublu exemplar, câte unul pentru fiecare parte.

Despre autor  ⁄ Ioana Popa

Ioana Popa este redactor la LegeStart din anul 2011. A absolvit Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării.

Fara comentarii

Scrie un comentariu