4 Decembrie, 2016

„Portalul IMM-urilor din România” va fi lansat în luna septembrie

Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI) a anuţat că, începând din luna septembrie a acestui an, publicul larg va avea acces la „Portalul IMM-urilor din România”, licitaţia pentru implementarea proiectului încheindu-se zilele trecute.

* Ce aduce „Portalul IMM-urilor din România”?

Prin acest proiect se doreşte crearea unei infrastructuri la nivelul IMM-urilor, cu o serie de beneficii, dintre care MSI enumără următoarele aspecte:

- disponibilitatea noilor servicii electronice pentru toţi utilizatorii prin existenţa unei infrastructuri corespunzătoare, rulării centralizate şi integrării la standarde europene;

- identitate unică faţă de toate serviciile pentru fiecare utilizator, datorită autentificării securizate;

- reducerea costurilor pentru IMM-uri şi Administraţia Centrală datorită infrastructurii comune, scăderii timpilor de procesare, eliminării redundanţei şi garantării calităţii şi securităţii serviciilor oferite.

Totodată, sistemul va asigura accesul cetăţenilor şi agenţilor economici la două tipuri de informaţii:

- publice – date generale despre materiale şi acte normative de interes public, despre orar, funcţionare, competenţele comisiilor din structurile administraţiilor publice;

- private – aplicaţia dedicată îi oferă posibilitatea creării unei legături directe şi securizate cu administraţia publică, în care datele de acces personale folosite sau solicitate sunt protejate;

Cetăţenii şi agenţii economici vor putea obţine informaţiile necesare fără a se mai deplasa la sediul instituţiilor publice şi fără a mai consuma din timpul alocat altor activităţi.

De asemena, pentru utilizatorii sistemului se vor pune la dispoziţie un număr de 30 de aplicaţii prin care aceştia pot interacţiona cu instituţiile publice.

* Cine se va ocupa de implementarea proiectului?

Licitaţia a fost câştigată de asocierea formată din Ascenta IT Services SRL- parte a companiei norvegiene Computas AS – Power Net Consulting şi Evolva Trend Consultant, valoarea contractată fiind de 3.379.611,92 lei fără TVA.

Consultantul va asigura expertiza tehnică şi managementul de proiect necesar implementării cu succes a proiectului “Portalul IMM-urilor din România – Dezvoltarea interoperabilității bazelor de date destinate IMM-urilor”, obiectivul final al proiectului fiind realizarea unui sistem care să pună la dispoziţia mediului de afaceri o infrastructură care să permită interoperabilitatea între membrii participanţi, precum şi accesul securizat la această infrastructură.

Printre activităţile specifice se numără: planificarea, analiza şi dezvoltarea soluţiei tehnice a portalului, livrarea componentelor hardware necesare sistemului, testarea funcţională şi integrată a sistemului, popularea cu date a bazelor de date ale sistemului, servicii de dezvoltare de conţinut electronic, instruirea utilizatorilor, suport Go-Live, precum şi monitorizarea, controlul, informarea şi publicitatea proiectului.

Sursa: MSI

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA). Contact: elena.hogas@indaco.ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu