2 Decembrie, 2016

Minciunile reţelelor de socializare: „Like-uri” false şi conturi fictive

Platformele de social media au devenit noua carte de vizită nu doar a persoanelor de rând, ci şi a unor personalităţi, figuri publice sau instituţii. Strategiile de marketing s-au pliat pe uriaşul potenţial oferit de aceste reţele, luând naştere noi job-uri precum „social media specialist” sau „online marketing specialist”. Însă, în spatele reţelelor de socializare au apărut şi altfel de reţele.

Astfel, vedete, companii şi chiar Departamentul de Stat american au cumpărat “Like”-uri false pe Facebook, followers fictivi pe Twitter şi vizualizări falsificate pe YouTube de la o serie de “ferme de click-uri” aflate în afara apelor teritoriale americane.

Potrivit Mediafax.ro, angajaţii de la aceste “ferme de click-uri” sunt plătiţi pentru a apăsa de multe ori pe zi butonul “Like” de pe Facebook, pentru a viziona videoclipuri pe YouTube şi pentru a redistribui anumite comentarii publicate pe Twitter cu scopul de “a umfla” cifrele care descriu traficul de pe reţelele de socializare.

De când platforma Facebook a fost lansată în urmă cu 10 ani, utilizatorii acesteia au folosit-o pentru a-şi spori câştigurile financiare, pentru a-şi face mai mulţi prieteni, pentru a se lăuda cu drepturile obţinute sau cu victoriile lor pe plan profesional. În tot acest timp, companiile de “social media” au citat fără încetare nivelurile de angajare ale utilizatorilor pe aceste platforme pentru a-şi lăuda valoarea.

Însă o analiză realizată de Associated Press a descoperit existenţa unei pieţe globale a click-urilor false, aflată în creştere, pe care autorităţile din domeniul online încearcă să o îngrădească. Casele de discuri online şi companiile organizatoare de show-uri TV s-au folosit de posibilitatea de a face multe milioane de dolari prin “umflarea” cifrelor afiliate activităţilor lor de pe reţelele de socializare.

Pentru doar o jumătate de cent pentru fiecare click, anumite site-uri monitorizează toate activităţile online – de la conexiunile pe LinkedIn care îi fac pe membrii acestei reţele să pară mai potriviţi pentru angajare şi până la rularea unor piese pe platforma Soundcloud pentru a trezi interesul anumitor case de discuri.

Sursa: Mediafax.ro

Despre autor  ⁄ De Weekend

Un efort comun al redacţiei de a găsi informaţii interesante, cu subiecte atrăgătoare, potrivite pentru un weekend relaxant. Vorbim despre educaţie, sănătate, mediu, evenimente şi orice altceva.

Fara comentarii

Scrie un comentariu