4 Decembrie, 2016

Managementul Situaţiilor de Criză – De la Harta salvatoare la Pachetul de prim ajutor

Să presupunem că dorim să ajungem într-un loc anume din centrul Bucureștiului. Dacă nu știm cum să ajungem în acel loc, o hartă ne-ar fi de ajutor.

Harta, știm cu toții, este o reprezentare a unui teritoriu. Detaliată, mai mult sau mai puțin, e greu de imaginat că cineva, folosind-o pentru prima dată, ar putea să se orienteze cu ajutorul ei într-un loc necunoscut.

Cum am putea găsi adresa dacă am folosi o hartă, cumpărată de la librăria din colț, care, dintr-o eroare (tipografică, desigur) poartă titlul „București”, ea fiind de fapt harta orașului Timișoara? Cei mai mulți ar intra în panică știind că nu vor putea ajunge la destinație dacă nu vor schimba harta. Alții ar putea chiar renunța la a se mai deplasa la adresa căutată.

Într-un business ce dorim să-l construim ori să-l dezvoltăm e nevoie de o „hartă” care să ne ajute la orientare. Cunoștințele și deprinderile pentru un business se obțin în timp și numai după parcurgerea unor programe de pregătire și perfecționare. Multe asemenea programe oferă informații și dezvoltă deprinderile necesare clădirii unei afaceri profitabile. Acestea sunt „hărțile”. Ajung să fie întipărite în minte și mereu folosite în căutarea „adresei profitului”. Apoi toate acțiunile noastre și ale celor cu care intrăm în contact sunt interpretate cu ajutorul „hărților” întipărite.

În mintea noastră sunt tot timpul două tipuri de „hărți”: cele care prezintă realitatea așa cum este și cele care prezintă realitatea așa cum ne-o dorim sau ar trebui. Nici nu realizăm cât de des folosim aceste hărți.

În dezvoltarea afacerii noastre, apar uneori momente de panică sau de renunțare produse de erori, incidente, accidente ori conflicte. Toate acestea pot conduce la situații de criză. Dacă nu ar implica oameni, destine și bani poate nu ar fi atât de importantă detectarea, prevenirea, controlul și rezolvarea crizei într-o organizație. Criza e precum o boală pentru că de cele mai multe ori doare și lasă urme… uneori, adânci. Ca orice boală, ea poate fi prevenită, poate fi tratată, ori poate să ne doboare. Pentru fiecare din aceste situații, câți dintre noi știm când și cum să (re)acționăm?

Când sănătatea nostră este pusă în pericol mergem să consultăm un medic. Dacă o criză ar pune în pericol existența afacerii, inclusiv viața și libertatea noastră și a angajaților noștri, am avea pregătit „pachetul de prim ajutor” pentru asemenea situații? Știm ce trebuie să cuprindă acesta?

Câți dintre noi avem la îndemână „harta” corespunzătoare și „pachetul de prim ajutor”?

Pentru evenimentele ce s-ar putea produce în organizația noastră avem pregătite destule „hărți”?

Echipa noastră știe ce este, cine, când, unde și cum trebuie să acționeze într-o situație de criză?

Iată doar câteva întrebări la care ar trebui să avem răspunsurile oricând, dar mai ales atunci când suntem confruntați cu o situație de criză.

Participarea la un seminar, precum e acesta („Managementul situațiilor de criză”- http://www.indacoseminarii.ro/Seminar-Managementul-situatiilor-criza-243-1.htm), ar putea să reprezinte o investiție făcută într-un „pachet de prim ajutor” oferit afacerii dumneavoastră și, de ce nu, liniștii dumneavoastră.

De aceea, vă invit să ne inspirăm și să desenăm împreună „hărți salvatoare” pentru cele două realități.

Despre autor  ⁄ Redacţia

Materialele semnate de redacţia LegeStart reprezintă un efort comun de vă oferi informaţii de interes general din multiple domenii, strânse de echipă sau prezentate de partenerii noştri.

Fara comentarii

Scrie un comentariu