21 Octombrie, 2014

Legea nr. 380/2013 pentru modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice

Legea nr. 380/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 842 din 30.12.2013 (M.Of. nr. 842/2013).

În vigoare de la 02.01.2014

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Articol unic.
Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 852 din 20 decembrie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 55 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins:

a1) conform tabelului nr. 11, în situaţia persoanelor care au realizat stagii de cotizare în grupa I de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, cu excepţia celor realizate în activităţile care, conform prevederilor art. 30 alin. (1), sunt încadrate în condiţii speciale;

Tabelul nr. 11

Stagiul de cotizare realizat în grupa I de muncă (ani împliniţi)

Reducerea vârstei standard de pensionare cu:

Ani

Luni

6

3

-

7

3

6

8

4

-

9

4

6

10

5

-

11

5

6

12

6

-

13

6

6

14

7

-

15

7

6

16

8

-

17

8

6

18

9

-

19

9

6

20

10

-

21

10

6

22

11

-

23

11

6

24

12

-

25

12

6

26 de ani şi peste

13

-”


2. La articolul 158alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

Art. 158.
(1) Perioadele de vechime în muncă realizate în grupa a II-a de muncă până la data de 1 aprilie 2001 constituie
stagiu de cotizare în condiţii deosebite, în vederea reducerii vârstelor de pensionare.”

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

PREŞEDINTELE SENATULUI
GEORGE-CRIN LAURENŢIU ANTONESCU

Bucureşti, 24 decembrie 2013.
Nr. 380.

Legislaţia românească este accesibilă gratuit în Lege5 Online – noul serviciu de documentare legislativă realizat de Indaco Systems.

comentarii

Comentarii

  • Răspunde
    carmen
    ianuarie 8 2014

    Buna ziua.Referityor la Legea 380/2013 am urmatorul comentariu:
    1.Consider ca este neconstitutionala intrucit la art.158 alin.1 nu se mentioneaza ani care sunt scazuti
    in raport cu ce?
    2.In aceasta lege la cei cu gr.II-a s-a mai luat cu aproape un an perioada de scadere in vederea pensionarii.
    3.Din toate punctele de vedere economic.sanatate,ITM aceasta lege ne incalca drepturile conform constititiei prin urmatoarele:
    -cei care vor iesi acum la pensie cu noua lege sunt cei cu salarii mici deci nu va fi un efort prea mare pentru stat
    -aceste legi sunt emise fara a se verifica conditiile de munca si sanatate pina in anul 2001 cind atunci foarte multe intreprinderi s-au inchis iar altele au primit investitii deci din punct de vedere ITM si al sanatatii legea trebuia formata dupa legea 19 a pensionarii.
    -cei care vor iesi sau au iesit la pensie cu grupa I de munca au contribuit cu taxele catre stat foarte putin,iar ceilalti au contribuit sau vor contribui cu sume foarte mari pentru taxele ale statului.
    -cei cu gr.II-a care au deja vechime in munca peste 34 ani in prezent deci dupa noua lege vor iesi la pensie
    daca vor avea servici cu vechime in munca peste 43 ani ,unde sunt drepturile cetateanului?
    -cei cu grupa a II-a care au peste 30 ani vechime unde se angajeaza pentru a munci ?
    -cei care sunt singuri pe lume si se regasesc in ultimile doua intrebari cum traiesc sau trebuie sa-si puna
    streangul de git?Multumesc.

    • Răspunde
      Ion
      ianuarie 13 2014

      Art.158 alin.(1) aşa cum a fost modificat prin Legea nr.380/2013, trebuie privit coroborat cu art.55 alin.(1) lit.(a) al Legii 263/2010. Deci, anii de grupa I-a de muncă se asimilează în acelaşi număr cu condiţii deosebite, iar reducera vârstei standard de pensionare, se face conform tabelului nr.1.
      Anterior datei de 01.04.2001, unităţile economice plăteau diferenţial cota CAS-ului ce le revenea pentru angajaţii lor astfel: 25% pentru condiţii normale, 30% pentru grupa a II-a de muncă şi 35% pentru grupa I-a de muncă. Deci faţă de aceste aspecte, nu aveti dreptate in comentariul dvs.

      • Răspunde
        Ion
        ianuarie 13 2014

        In comentariul meu anterior s-a strecurat o greseală, doream să spun că se asimilează în acelaşi număr anii de grupa a II-a de muncă şi nu anii de grupa I-a de muncă cum am scris.

  • Răspunde
    GHEORGHE
    ianuarie 9 2014

    DE CE DE LA 6 ANI ? DE CE LEGEA NU IA IN CALCUL FIECARE AN LUCRAT CHIAR 1 SAU 2 ? CE LEGE E ASTA DACA NU REDA INTEGRAL DREPTURILE TUTUROR CELOR CARE AU LUCRAT IN GRUPE DE MUNCA ?

    • Răspunde
      Ion
      ianuarie 13 2014

      S-a luat minim 6 ani de condiţii deosebite în Legea 263/2010, aşa cum exista şi anterior în Legea nr.19/2000 pentru care se acordă 1 an de reducere a vârstei standard de pensionare. Pentru un număr mai mic de 6 ani de condiţii speciale, trebuia să se acorde o reducere a vârstei standard de pensionare de numai câteva luni, ori în tabel se precizează ani împliniţi şi un număr de luni sub 12, nu constituia un an de reducere a vârstei standard de pensionare.

  • Răspunde
    titu
    ianuarie 19 2014

    de ce enevoie de norme de aplicare, daca noua lege nu face decit sa adauge un tabel la legea 263?

    • Răspunde
      ianuarie 20 2014

      Normele metodologice sunt menite să asigure corecta aplicare a prevederilor legii.

      Însă în Legea nr. 380/2013 NU se precizează nimic de completarea normelor de aplicare a Legii nr. 263/2010.

      • Răspunde
        Ion
        ianuarie 20 2014

        Sunt nevoie in principiu de norme de aplicare a unei legi, deoarece articolele unei legi sunt mai succinte, iar prin norme se face o detaliere, o lamurire a articolelor care ar lasa loc unor diverse interpretari. In cazul de fata al legii 380/2013, care modifica numai art.158(1) respectiv adauga la art.55(1) litera a indice 1 si tabelul 1 indice 1 din legea 263/2010, consider ca nu ar mai fi necesar de a se elabora si norme la aceasta lege 380/2013.

  • Răspunde
    Stefan
    ianuarie 20 2014

    Care este termenul legal de elaborare a normelor metodologice?

    • Răspunde
      NL
      ianuarie 24 2014

      Minciuni gogonate ca sa va creada prostii. Nu mai merge. Faceti legi clare ca sa se termine odata cu interpretarea lor dupa cum va convine?
      Numai la noi se poate intampla asa ceva.

  • Răspunde
    Firicel
    ianuarie 21 2014

    Consider ca tabelul nr. 1 cu grupa 1 de munca trebuie sa fie identic cu tabelul nr. 2 aferent conditiilor speciale de munca de la art.55 din legea 263/2010 modificata. In legea 380/2013 s-a facut confuzie intre gr. 1 de munca si conditiile deosebite de munca. Ca atare se impune cu stringenta corectarea acestei erori nedreptatind salariatii care au lucrat in gr.1 de munca mai putin de 6 ani

    • Răspunde
      Ion
      ianuarie 21 2014

      D-ul Firicel, vedeti ca in comentariul dvs., ati facut unele afirmatii eronate. In legea nr.263/2010 nemodificata, aveam 2 tabele: tabelul 1 pentru conditii deosebite si tabelul 2 pentru conditii speciale. Prin Legea nr 380/2013, in legea nr.263/2010, se introduce un nou tabel, tabelul 1 indice 1 pentru conditii speciale si al carui continut in reducerea varstei standard de pensionare functie de anii lucrati in grupa I-a de munca este identic cu tabelul nr.2 referitor la conditii speciale. Deci avem identice tabelul nr.1 indice 1 grupa I de munca si tabelul nr.2 conditii speciale, tabelul nr.1 referitor la conditii deosebite, diferind.

      • Răspunde
        ROMASCU
        septembrie 2 2014

        Buna ziua ! Ce sa inteleg , ca daca am mai putin de 6 ani la gr.1 nu beneficiez de nimic? Nu cred ca ar fi correct ! Puteti sa imi dati un raspuns? Va multumesc !

  • Răspunde
    Zaharia
    ianuarie 24 2014

    Am 38 de ani de munca grupa II din 1976 pana in 2001, si 57 de ani. Cand pot depune dosarul pentru pensie anticipata? multumesc

    • Răspunde
      Ion
      ianuarie 24 2014

      Avand 38 de ani de grupa a II-a de munca, care se asimileaza cu 38 ani de conditii deosebite, conform celor precizate la art.55 alin.1 lit.(a) tabelul nr.1 din Legea 263/2010, reducerea varstei standard de care beneficiati este de 8 ani. Varsta standard de pensionare fiind de 65 ani 0 luni pentru toate persoanele masculine nascute dupa data de 01.01.1950, reiese ca veti iesi la pensie cand veti implini varsta de : 65 – 8 = 57 ani. Daca ati implinit deja 57 ani, puteti baga dosarul de pensionare pentru ca indepliniti si cel de-al doilea criteriu legat de stagiul complet de cotizare care este de 35 ani, dvs.lucrand deja mai multi ani.

      • Răspunde
        Zaharia
        ianuarie 25 2014

        multumesc mult

        • Răspunde
          Ion
          ianuarie 26 2014

          Cu deosebita placere domnul Zaharia.

  • Răspunde
    andrei
    februarie 11 2014

    buna ziua sunt nascuta in 16 02 1957 am lucrat 7 ani 2 luni 29 zile grupa 2 de munca si 30 de ani si 6 luni in conditii normale incepind cu luna februarie 2014 am intrat in somaj firma intrind in insolventa cind as putea sa ies la pensie
    va multumesc anticipat

    • Răspunde
      Ion
      februarie 12 2014

      Un raspuns pentru domnul Andrei:
      Conform anexei nr.5 a Legii nr.263/2010, o persoana feminina nascuta in februarie 1957, iese la pensie pentru limita de varsta in octombrie 2017 cand are varsta standard de pensionare de 60 ani 8 luni si un stagiu complet de cotizare de 30 ani 8 luni. Stagiul complet il indepliniti in acest moment, deoarece aveti lucrati peste 37 ani. Deoarece aveti 7 ani de grupa II de munca, aceasta se asimileaza cu conditiideosebite in baza art.158(1) din Legea 263/2010, ceea ce va permite in baza art.55(1) lit.a tabelul nr.1 din aceeasi lege, o reducere a varstei standard cu 1 an Deci iesiti la pensie pentru limita de varsta in 16 octombrie 2016.
      In prezent avand etatea de 57 ani, puteti iesi la pensie anticipata in baza prevederilor art.65 din Legea 263/2010, unde se prevede ca o persoana care a realizat stadiul complet de cotizare cu cel putin 8 ani, iesi la pensie anticipata fara penalitate. Stagiul complet de cotizare este 30 ani 6 luni plus 8 ani rezulta 38 ani 6 luni. Dvs. având 7 ani 2 luni 29 zile de gruoa a II-a, 30 ani 6 luni conditii normale si beneficiind de un spor de 3 luni la fiecare an de grupa II-a, deci de 3 luni x 7 ani=21 luni = 1 an 9 luni, adunand rezulta un stagiu realizat de 39 ani 5 luni 29 zile, deci in acest moment indepliti acest criteriu.
      Va recomand ca sa introduceti in prezent o cerere de pensionare anticipata obtinand o pensie egala cu cea pe care ati obtine-o pentru limita de varsta, iar cand veti face 60 ani 8 luni, din oficiu pensia anticipata de va transforma in pensie pentru limita de varsta. Cu data obtinerii pensiei, trebuie sa renuntati la ajutorul de somaj pentru a nu face cumul. Mergeti cu dosarul la Casa de pensie pentru a introduce cererea de pensionare anticipata.

  • Răspunde
    Gheorghe
    februarie 20 2014

    Sint nascut in 03.01.1957. lucrez din 01.08.1977 si pina in prezent,din care 4A 5L gr I,18A 5L gr II,9 L armata,cind pot iesi la pensie? Va multumesc.

    • Răspunde
      Ion
      februarie 20 2014

      Pentru d-ul Gheorghe
      Aveţi dreptul de a ieşi la pensie când îndepliniţi cumulativ 2 criterii: vârsta standard de 65 ani 0 luni şi satagiul complet de cotizare de 35 ani 0 luni.
      Lucrând din 01.08.1977 şi până în prezent, aveţi un stagiu de cotizare realizat efectiv de 36 ani şi 6 luni la care se adaugă 2 ani pentru grupa I-a de muncă şi 4 ani 6 luni pentru gr.II-a de muncă deci per total ieşind 43 ani 0 luni total stagiu realizat, care este mai mare de 35 ani 0 luni stagiulm necesar, deci realizaţi în prezent un prim criteriu legat de stagiul complet de cotizarem.
      Fiind născut în data de 03.01.1057, cei 65 ani 0 luni i-aţi face în 03.01.2022. Tinând cont că aveti 18 ani de grupa II-a de muncă care conform art.158(1) din Legea 263/2010 se echivalează cu condiţii deosebite, beneficiaţi de reducerea vârstei standard de pensionare cu 4 ani. Pentru cei 4 ani de grupa I-a de muncă, conform Legii 380/2013 care a adăugat un aliniat (a indice 1) la art.55 al Legii 263/2010, nu se prevede nici o reducere a vârstei standard de pensionare, deoarece se prevede un minim de 6 ani ca să fi putut beneficia de 3 ani reducere a vârstei standard de pensionare. Cei 4 ani de grupa I-a de muncă, s-ar putea lua în calcul numai dacă locurile de muncă unde aţi lucrat, se asimilează cu condiţii speciale conform Anexelor 2 şi 3 ale legii nr.263/2010 şi când aşi beneficia de o reducere cu 2 ani a vârstei standard. Deci cel mai repede aţi putea ieşi la pensie la 03.01.2016, când veţi avea vârsta de 59 ani 0 luni (65 ani -4 ani – 2 ani =59 ani), iar cel mai târziu când veţi face vârsta de 61 ani (65 ani – 4 ani = 61 ani). Ca să vă pot spune exact care dintre cele două variante este cea corectă, vă rog să-mi spuneţi în Carnetul dvs. de muncă la operarea grupei I-a ce scrie (ORD.50/1990, anexa nr.1 pct.___?) şi în ce unitate aţi lucrat, ca să pot să-mi dau seama dacă unitatea respectivă se regăseşte în anexa nr.3 a Legii 263/2010. Mă puteţi contacta dacă doriţi pt.lămuriri la telefon 0761.21.10.76. seara după ora 20.00.

  • Răspunde
    carmen
    martie 3 2014

    femeie,nascuta in 1960, angajata in ianuarie 1981 .Am lucrat 20 de ani in gr 2-a de munca ,dupa care ,pina in prezent la grupa normala.Va rog frumos daca puteti sa-mi spune-ti cind ma pot pensiona! Va multumesc!

    • Răspunde
      Ion
      martie 4 2014

      Pentru a va fi spus exact cand aveti dreptul sa iesiti la pensie, trebuia sa fi spus si luna cand v-ati nascut pe langa anul 1960. I-au in calcul cele doua extreme:a) daca ati fi nascuta in ianuarie 1960, ati avea dreptul de a iesi la pensie cand veti implini etatea de 61 ani 8 luni in septembrie 2021 şi va trebui sa aveti un stagiu complet de cotizare de 31 ani 8 luni; b) daca ati fi nascuta in decembrie 1960, ati avea dreptul de a iesi la pensie cand veti indeplini etatea de 61 ani 11 luni in noiembrie 2022 si va trebui sa aveti un stagiu complet de cotizare de 31 ani 11 luni. Pentru cei 20 de ani de grupa a II-a care se asimileaza cu condiţii deosebite va revin 20 de ani de conditii deosebite in baza art.158 din Legea nr.263/2010. În baza dispoz. art.55(1) lit.(a) Tabelul nr.1 din Legea nr.263/2010, beneficiati de o reducere cu 4 ani 6 luni a varstei standard de pensionare. In situatia a) veti iesi la pensie cand veti implini: 61ani 8 luni – 4 ani 6 luni = 57 ani 2 luni deci in martie 2017; În situatia ca ati fi nascuta in decembrie 1960, veti iesi la pensie cand veti implini:
      61 ani 11 luni – 4 ani 6 luni = 57 ani 5 luni deci in iunie 2017. Spuneti luna nasterii si va spun luna anului 2017 cand veti iesi la pensie.

      • Răspunde
        Ion
        martie 4 2014

        Comentariul precedent l-am facut pentru doamna Carmen pentru intrebarea postata in data de 3.04.2014

  • Răspunde
    carmen
    martie 5 2014

    multumesc pt raspuns! luna este octombrie. Multumesc mult!

    • Răspunde
      Ion
      martie 5 2014

      Pt.d-na Carmen. Fiind născută în octombrie 1960, conform anexei nr.5 a Legii 263/2010, luna şi anul pensionării ar fi septembrie 2022 când aţi avea vârsta de 61 ani 11 luni. Scăzând cei 4 ani 6 luni de reducere a vârstei standard pentru cei 20 de ani de Grupa a II-a, rezultă:
      09.2022 – 6 luni 4 ani = 03.2018, deci în luna martie a anului 2018, dar după ziua de naştere din luna martie trebuie să introduceţi cererea de pensionare.
      În comentariu precedent când m-am referit la cei născuţi în decembrie 1960, s-a strecurat o eroare deoarece:
      noiembr.2022 – 4 ani şi 6 luni = mai 2018 şi eu afirmasem eronat iunie2017 (eroarea a apărut deoarece am adunat numai anii 57 la anul naşterii 1960 rezultând anul 2017, dar nu am ţinut cont de cele 5 luni, în decembrie 2017 se împlineau exact 57 ani, iar 57 ani şi 5 luni se împlineau în mai 2018). Restul raţionamentului fusese corect. La mulţumirile d-nei Carmen, îi răspund: Cu deosebită plăcere d-na Carmen.

  • Răspunde
    Tiberiu
    martie 10 2014

    Buna ziua,

    am lucrat 3 ani si 11 luni in grupa I-a SOMETRA -Copsa Mica
    si 10 ani in grupa a II-a.
    As dori sa stiu cu ce perioada as putea sa ies mai repede la pensie.
    Va multumesc.

    • Răspunde
      Ion
      martie 11 2014

      RĂPUNS PENTRU D-UL TIBERIU:
      Pentru cei 3 ani 11 luni de grupa I-a de muncă, nu se acordă nici o reducere a vârstei standard de pensionare deoarece în Tabelul 1 indice 1 al art.55 din Legea nr.263/2010 este trecut minim 6 ani pt.care se acordă recucere 3 ani a vârstei standard de pensionare. Pentru cei 10 ani de grupa a II-a de muncă care se asimilează cu condiţii deosebite conform art.158(1) din Legea nr.263/2010 în Tabelul nr.1 al art.55 din Legea nr.263/2010 se prevede o reducere cu 2 ani a vârstei standard de pensionare.Deci în cazul dvs.beneficiaţi de o reducere cu numai 2 ani a vârstei standard de pensionare.Dacă sunteţi născut după anul 1950, veţi ieşi la pensie când veţi împlini etatea de 63 ani.

      • Răspunde
        Tiberiu
        martie 11 2014

        va multumesc pentru amabilitatea dumneavoastra de a raspunde.
        In orice caz cei care au facut aceasta lege, as fi curios daca ar fi lucrat numai o luna la SOMETRA, cum ar fi gandit acuma.

  • Răspunde
    Tiberiu
    martie 14 2014

    Buna ziua domnule Ion,

    greseala mea ca nu am remarcat corect modificarea de lege:
    “cu excepţia celor realizate în activităţile care, conform prevederilor art. 30 alin. (1), sunt încadrate în condiţii speciale”

    SOMETRA in anexa 3 pozitia 111 este incadrata in conditii speciale. Deci pentru 3 ani si 11 luni as beneficia de o reducere a varstei standard de pensionare cu 1 an si 6 luni.
    Este corect???

    • Răspunde
      Ion
      martie 14 2014

      Da d-ul Tiberiu, aveţi dreptate. Este corect ce spuneţi.

  • Răspunde
    Sofia
    aprilie 13 2014

    Sunt nascuta in 28.10.1957,lucrez din 08.09.1978 , am 8ani lucrati in grupa I de munca (turnatorie otel), cand pot depune dosarul de pensie.

    • Răspunde
      Ion
      aprilie 15 2014

      Pt. d-na Sofia. Fiind născută în octombrie 1975, ar trebui sa iesiti la pensie in septembrie 2018 cand ati avea vârsta standard de pensionare de 60 anii 11 si v-ar trebui un stagiu complet de cotizare de 30 ani 11 luni.Tinand cont ca aveti o perioada de 8 ani lucrati in grupa I-a de munca, aveti dreptul sa beneficiati de reducerea varstei standard de pensionare cu 4 ani 0 luni, deci veti introduce dosarul de pensionare cand veti implini etatea de 56 ani 11 luni adică dupa data de 28 septembrie 2014. Stagiul complet de cotizare il realizati deja in prezent, avand peste 34 de ani cotizati..

  • Răspunde
    Ion
    aprilie 15 2014

    Completare pt. d-na Sofia.
    S-a strecurat o eroare si am spus ca sunteti nascuta in octombrie 1975 in loc de octombrie 1957, am inversat cifrele.

  • Răspunde
    ioana
    aprilie 22 2014

    femeie, nascuta in martie, 1964, lucrez din august 1983 pina in prezent, dintre care, 9 ani in grupa a 2 a… cind ma pot pensiona? multumesc mult!!!!

  • Răspunde
    Marius
    aprilie 25 2014

    Pentru 10 ani de gr1 si 18 ani de gr 2, iar vechimea in munca totala de 42 ani, ce reducere la varsta de pensionare se obtine?

  • Răspunde
    Adi
    aprilie 25 2014

    Sint nascut la 01.09.1967,am 22 ani lucrati in grupa 1 si inca 3 ani normal.Cand pot iesi la pensie? Va multumesc pentru intelegere.

  • Răspunde
    vasile
    mai 12 2014

    am lucrat in minerit 30 ani,dintre care 17 in grupa a II-a demunca pina in 2001si inca 4ani de grupa a II-a pina in anul 2005
    conform noii legi din 2014 care modific legea 263/2010 cind pot iesi la pensie anticipat si cind pot iesi normal fara penalizare
    va multumesc anticipat

    • Răspunde
      Rodica
      septembrie 29 2014

      Sunt nascuta in 18.03.1963 si am lucrat in gr1 17A si 9luni (Copsa Mica)pina in 1999 si in conditii normale inca 8 ani, lucrez si in prezent. Cind ma pot pensiona?

  • Răspunde
    geta
    mai 30 2014

    am lucrat le Electrica in proiectare si noi aveam gradatie in plus de restul intreprinderii deoarece apartinea de institutul de proiectare energetica. In afara de asta am lucrat din 1984-1992 in accord numai noi proiectarea,ni se platea pentru pensii ne catre intreprindere,dar nu plateam mereu si acel procent de 2ș3 % .Vreau sa stiu daca acea gradatie intra la gr.II si daca pot sa scot adeverinta cu venitul brut obtinut in acei ani specificati mai sus pentru pensie.De asemeni in cartea de munca este trecuta gresit vechimea de fidelitate(2% in loc de 3% si 3% in loc de 5%).Cand am cerut o adeverinta cu toate acestea am primit raspuns ca nu se mai gasesc arhivele.Ce pot sa fac in acest caz?
    Va multumesc anticipat

  • Răspunde
    viorica
    iunie 4 2014

    am o nelamurire. tatal meu are lucrati 21 ani de subteran gr 1 3ani 10 luni gr 2 si 6 ani gr 3 si are o pensie de 1230 lei . cei ce au iest la pensie numai cu 20 de ani de subteran la 45 de ani mai tirziu au 1500 de lei DE CE NU ESTE EGALA LA TIMP SI GRUPA EGALA MULTUMESC

  • Răspunde
    EUGEN
    iunie 9 2014

    Am 2.06.12 de gr.I, 13.06.12 grupa II, si 4.04.01 speciala. Pana la legea 380/2013, anii de grupa I se asimilau cu cei de gr.II, ceea ce-mi aducea pt. asta o reducere de 3,6 ani (pt. speciala 2 ani, ceea ce s-a pastrat si in noua lege). E adevarat ca acum nu se mai procedeaza asa? Anii de gr. I nu mi se mai iau deloc in calcul? Inteleg sa fie un prag de 6 ani lucrati in gr. I ca sa se ia in considerare separat, dar nu inteleg de ce s-ar fi facut aceasta nedreptate cu neasimilarea in grupa inferioara. Asimilare ce a functiomat atata vreme.

  • Răspunde
    ANGELA T
    iunie 18 2014

    BUNA ZIUA!AM MUNCITI 20 DE ANI IN GRUPA 2 SI 35 DE ANI IN TOTAL,DATA NASTERII 19 IAN 1959.DORESC SA AFLU SI EU CAND AM DREPTUL DE PENSIONARE CONFORM NOII LEGI?

  • Răspunde
    nastase
    iunie 26 2014

    nascut in 1959 decembrie-am 23 de ani de munca cu contributii platite din care 12 ani am lucrat in conditii deosebite , grupa a doua de munca.intrebarea mea este daca beneficiez de scaderea varstei de pensionare pentru anii de grupa a doua pentru ca nu am vechime completa in munca la implinirea varstei standard de pensionare.

  • Răspunde
    Irina
    iunie 27 2014

    Cum este posibil, in 24 de ani, sa nu ajungeti, la o lege corecta si echitabila. Cum este posibil, sa aiba o persoana, cu 20 de ani vechime si nu avea salariu mare, sa aiba , pensie mai mare, ca, cei care au lucrat 40 de ani? In aceasta tara ,este valabil” Cine-i harnic si munceste, ori e prost, ori nu gandeste”Voi, aia, care ganditi aceste legi, nu aveti nimic comun cu ganditul. Unde nu este creier, nici Dumnezeu nu are de unde sa dea. Sunteti corupti, smecheri, toti care, ati colindat, prin parlament, guverne etc.

  • Răspunde
    ovidiu
    iulie 8 2014

    Sunt nascut in 18.04.1953,m-am angajat in aug.1979(am intrerupt 6 luni pt. satisfacerea stagiului militar) si am 8 ani grupa I +6 ani grupa a II-a de munca. As dori sa aflu cand pot iesi la pensie.
    Cu multumiri ,

  • Răspunde
    Alex
    august 3 2014

    Sint nascut in septembrie 1956 si am aproape 58 de ani . Am lucrat 4,13 ani in conditii speciale , pentru care reducerea virstei de pensionare va fi de 2 ani. Am lucrat 13,8 ani in grupa a II-a si conditii deosebite , pentru carea reducerea este de 2.5 ani.
    Am lucrat 5.4 ani in grupa a I-a , pentru care se pare ca nu mai e nici o reducere . De ce Tabelul nr. 1 indice 1 pt grupa a I-a incepe de la 6 ani ? De ce nu se aplica regula de 3 simpla : la 2 ani > 1 an reducere , la 4 ani > 2
    ani reducere ? E o nedreptate . In tara asta se corecteaza o lege in 2013 dar noua lege rezultata e si ea incorecta.
    Care va fi deci virsta mea de pensionare ?
    Va multumesc.

  • Răspunde
    Catalin
    august 6 2014

    Buna seara,

    Tatal meu este nascut in august 1953 ( 61 de ani a implinit acum) si are stagiul total de cotizare realizat de 39 ani 8 luni si 26 zile , din care in conditii normale de munca: 16 ani 9 luni si 20 de zile, in grupa a II a (legea nr. 3/ 1977): 17 ani 3 luni si 6 zile, stagiu aferent grupe/conditii de munca: 4 ani si 3 luni si perioade asimilate: 1 an si 5 luni si pe decizia de respingere a pensiei ii mai apare reducerea varstei standard de pensionare datorita conditiilor speciale si deosebite de munca : 3 ani si 6 luni rezultand ca mai are nevoie de 6 luni ca sa iasa la pensie. Va rog sa-mi spuneti daca casa de pensii i-a calculat bine avand in vedere cele transmise mai sus si daca e in regula sa i se dea 3 ani si 6 luni ca reducere a varstei de pensionare avand in vedere cei 17 ani 3 luni si 6 zile in grupa a II a??? unde pot gasi un tabel si o lege care sa-mi arate cum se calculeaza reducerea varstei de pensionare pentru grupa a II a? Va rog daca se poate sa-mi raspundeti cat mai repede cu putina

    Va multumesc si va urez o seara buna!

  • Răspunde
    paul
    august 21 2014

    Am lucrat 8 ani la I.M.Plopeni. Aceasta intrprindere apare in anexa 3 privind conditiile speciale de munca. Am solicitat adeverinta de la U.M.Plopeni si mi-a fost refuzata pe motiv ca nu sunt pe o lista din 1990 ?! I-am dat in judecata. Timp si bani cheltuiti !! Daca U.M.Plopeni apare in anexa si in cartea mea de munca, de ce mai este nevoie de alte acte?

  • Răspunde
    Georgeta
    septembrie 16 2014

    NASCUTA 21.06 1965 ,Lucrat din 26 septembrie 1983 pina in noiembrie 2012 in grupa a 2-a ,in total 28 de ani si 2 luni. Cind am dreptul de a iesi la pensie ,tinind cont ca am avut concediu prenatal din luna a 7-a de sarcina si am stat 2 ani in concediu pentru cresterea copilului?

  • Răspunde
    Valeriu
    septembrie 24 2014

    Sunt nascut in anul 1957 si am vechime neintrerupta 38 de ani. Am lucrat in conditii de gr I 100% timp de 4 ani si 2 luni, si 17 ani in gr II si speram sa ies si eu la pensie dupa o lege corecta. Faptul ca nu am acel barem de 6 ani, cum este posibil ca cei 4 ani le lucru in conditii de gr I-a sa nu fie luati in calcul? De fapt statul roman nu face dacat ca o mare parte din cei care au muncit sau inca mai muncesc, sa nu mai prinda pensia….altfel nu se explica aceasta stare de fapt referitoare la baremul anilor lucrati in gr I-a…

    • Răspunde
      FELICIA
      septembrie 26 2014

      sunt nascuta in noiembrie 1962 si am vechime 33ani 2luni am lucrat 19 ani 7luni in grupele 1 si 2 cu procent 50 si 50 % cand pot sa ies la pensie. multumesc.

  • Răspunde
    roteanu
    octombrie 10 2014

    Sunt nascuta la data de 27.09.1958 si lucrez din 20.05.1976 Am lucrat in grupa 2 de munca 15 ani si 7 luni iin procent de 70%.Cand pot depune cerere petu pensie?

  • Răspunde
    ioan
    octombrie 14 2014

    În perioada 01.08.2014 – 20.06.1973, am lucrat ca tehnician la Cazangerie in
    cadrul I.U.C- Ploieşti în grupa a- II-a de muncă.
    În perioada 14.10.1986 – 17.09.1990 am lucrat ca tehnician la T.M.U.C.B –
    Sucursala Ploieşti în grupa a-II-a de muncă.sau grupa a-I-a ( nu stiu cum este incadrat T.M.U.C.B)?!
    Din data de 01.08.1972 şi până în prezent ( acum activez ca maistru instructor la Colegiul Tehnic ” Elie Radu”- Ploieşti ) , am fost salariat fără întrerupere.
    Sunt născut la 12.05.1952 . Respectuos vă rog să mă lămuriţi dacă şi când pot să mă pensionez. Vă mulţumesc din suflet anticipat!

Scrie un comentariu