3 Decembrie, 2016

Introducerea biletelor comune pentru transportul public din Capitală

Astăzi, 28 septembrie 2012, se dezbate proiectul de hotărâre privind integrarea tarifară pentru sistemul de transport public din capitală, conform ordinei de zi a şedinţelor Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

 În cadrul documentului este expus un acord de colaborare semnat între Primăria Municipiului Bucureşti, Regia Autonomă de Transport Bucureşi, Metrorex şi CFR Călători, prin care se propune introducerea a cinci tipuri de bilete de călătorie unice.

Conform proiectului de hotărâre, prima etapă a acestei acţiuni de integrare a titlurilor de călătorie aferente operatorilor de transport public din zona municipiului Bucureşti se va realiza prin crearea următoarelor tipuri de bilete:

 - bilet unic valabil 60 de minute de la prima validare, pentru Metrorex şi RATB, cu un număr nelimitat de călătorii în perioada de valabilitate şi cost de 5 RON/bilet unic, pe timp de o oră, cu decontare 3 RON/RATB şi 2 RON/Metrorex;

 - bilet unic multiplu cu 10 călătorii, de 60 de minute, cu număr nelimitat de validări în perioada de valabilitate, pentru Metrorex şi RATB şi cost de 30 RON/bilet unic pe o oră, cu decontare 15 RON/RATB şi 15 RON/Metrorex;

 - abonament unic de o zi, cu număr nelimitat de validări, pentru RATB şi Metrorex, cu valabilitate de 24 de ore de la ora primei validări şi cost de 16 RON, cu decontare 8 RON/RATB şi 8 RON/Metrorex;

 - bilet unic cu valabilitate de 90 de minute, comun pentru liniile RATB şi trenurile regionale ale CFR-Călători, care circulă pe inelul de cale ferată al municipiului Bucureşti, şi cost de 5 RON, cu decontare 3 RON/RATB şi 2 RON/CFR-Călători;

 - bilet unic valabil 90 de minute, comun pe liniile RATB, Metrorex şi trenurile regionale ale CFR-Călători, care circulă pe inelul de cale ferată al municipiului Bucureşti, şi cost de 7 RON, cu decontare 3 RON/RATB, 2 RON/Metrorex şi 2 RON/CFR-Călători

Proiectul de hotărâre mai prevede faptul că titlurile de călătorie nu sunt valabile pentru liniile expres sau cele cu tarif special ale RATB. Totodată, suportul tehnico-financiar pentru emiterea, organizarea şi gestionarea valorilor biletelor va fi asigurat de Regia Autonomă de Transport Bucureşti.

Citeşte textul integral al proiectului de hotărâre! Click aici!

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA). Contact: elena.hogas@indaco.ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu