5 Decembrie, 2016

Intermedierea şi plasarea forţei de muncă în străinătate

Persoanele care aleg să muncească în străinătate apelează de obicei la firmele care asigură servicii de intermediere şi plasare a forţei de muncă în străinătate, întrucât nu au o ofertă fermă de muncă în străinătate sau nu pot relaţiona direct cu potenţialul angajator din străinătate.

În România, activitatea privată de intermediere şi plasare a forţei de muncă în străinătate este strict reglementată de lege, firmele care asigură serviciile de intermediere trebuind să îndeplinească anumite condiţii pentru a desfăşura această activitate, respectiv:

- societatea de naţionalitate română să fie constituită în temeiul Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, şi să aibă ca activitate principală “Selecţia şi plasarea forţei de muncă” sau societatea comerciala străină trebuie să fi înfiinţat o filială în România conform prevederilor Legii nr. 31/1990.

- atât societăţile comerciale de naţionalitate română, cât şi filialele societăţilor comerciale străine au obligaţia să se înregistreze în registrul special la inspectoratul teritorial de muncă în raza căruia îşi au sediul si ca operator de date cu caracter personal la A.N.S.P.D.C.P.

- recrutarea cetăţenilor români pentru locuri de muncă în străinătate nu poate fi realizată de către persoane fizice, de agenţii de turism şi societăţi de transport, de reprezentanţi ai bisericii sau ai cultelor religioase, de organizaţii sau fundaţii.

Pentru a desfăşura activitatea de intermediere a angajării cetăţenilor români în străinătate, agenţii de ocupare privaţi trebuie să aibă încheiate contracte care conţin oferte ferme de locuri de muncă cu persoane juridice, persoane fizice şi organizaţii patronale din străinătate, după caz.

Colaborarea dintre solicitantul de locuri de muncă în străinătate şi agentul de ocupare privat având ca obiect obţinerea de către primul a unui loc de muncă are loc în baza unui contract de intermediere încheiat între cei doi, în formă scrisă. Numai astfel se poate proba de ambele părţi drepturile si obligaţiile asumate de către acestea, iar în situaţia în care aţi întâmpinat dificultăţi în derularea contractului de muncă în străinătate, vă puteţi adresa instanţei de judecată competente cu soluţionarea litigiilor civile, în vederea recuperării prejudiciului material/ financiar suferit ca urmare a activităţii defectuoase a agentului de ocupare sau vă puteţi adresa cu o reclamaţie Inspecţiei Muncii.

Pentru serviciile de intermediere pe care le oferă, agentul de ocupare privat poate solicita achitarea de către solicitant a unui tarif de intermediere, care să acopere costurile acestuia.

În afara tarifului reprezentând contravaloarea serviciilor de intermediere, agenţii de ocupare a forţei de muncă nu trebuie să perceapă comisioane şi nu vor pretinde garanţii de la persoanele mediate, respectiv de la persoanele angajate în străinătate cu contract individual de muncă.

Dacă tarifele pentru prestarea serviciilor de intermediere sunt încasate de la angajatori străini, agenţii de ocupare a forţei de muncă nu pot pretinde plata serviciilor de intermediere şi de la solicitanţii de locuri de muncă în străinătate.

Alegerea firmei care va intermedia încheierea contractului de muncă în străinătate trebuie făcută cu mare grijă, respectiv trebuie să obţineţi informaţii minime despre firma care va asigura serviciile de intermediere, de natura celor exemplificate mai sus, pentru a vă asigura astfel de seriozitatea, onorabilitatea şi, nu în ultimul rând, de legalitatea serviciilor oferite.

Pentru a preîntâmpina eventuale situaţii neplăcute şi pentru a evita firme ce nu respectă prevederile legale, în momentul în care decideţi să apelaţi la un agent de ocupare a forţei de muncă solicitaţi la inspectoratul teritorial de muncă în raza căruia îşi are sediul agentul, în temeiul prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, informaţii cu privire la îndeplinirea obligaţiei de înregistrare, la activitatea de intermediere propriu-zisă desfăşurată şi informaţii despre firmele care nu mai desfăşoară activitatea de selecţie şi plasare forţă de muncă.

Bianca Druc

Despre autor  ⁄ Redacţia

Materialele semnate de redacţia LegeStart reprezintă un efort comun de vă oferi informaţii de interes general din multiple domenii, strânse de echipă sau prezentate de partenerii noştri.

Comentarii

  • Răspunde
    m1895
    septembrie 17 2012

    Si eu tare imi doresc sa gasesc o firma serioasa de recrutare muncitori in strainatate, stie cineva o asemenea firma?

    • Răspunde
      iancu
      aprilie 28 2014

      buna! ce stiti de firma sc.labor market development din brasov? eu am inteles ca au plecat oameni cu aceasta firma..

      • Răspunde
        cosmin
        mai 5 2014

        si eu stiu de firma asta din brasov ca a plecat un verisor in austria cu firma asta, lucreaza la o ferma de vaci, are deja 3 luni acolo, se pare ca se pleaca cu firma asta…

        • Răspunde
          Octavian
          mai 26 2014

          Stiu sigur ca sunt INFRACTORI.Au inselat mii de de naivi de la care au primit cate 560 lei. Nu a plecat nimeni prin aceasta firma.Tastati numele firmei pe google si aflati adevarul.Postarea la care raspund este o parte a arsenalului de inducere in eroare.

  • Răspunde
    Adrian
    decembrie 18 2013

    In cazul in care o firma de intermediere face ilegalitati, cine este tras la raspundere? patronul sau angajatii care sunt complici? Va multumesc

  • Răspunde
    Alex
    martie 10 2014

    Buna seara!
    Va rog sa imi spuneti daca conditiile de recrutare au ramas in vigoare si daca o firma din strainatate trebuie sa isi deschida o filiala in Romania pentru a desfasura activitati de recrutare.
    Multumesc!

  • Răspunde
    Maria Magdalena
    august 18 2015

    Eu cunosc o firma serioasa de plasare a fortei de munca in strainatate. Din Pitesti ,sotul meu a plecat acum trei ani si a fost foarte bine.

  • Răspunde
    august 29 2016

    CAUT FIRMA SERIOASA PENTRU PLASAREA FORTEI DE MUNCA IN STRAINATATE

Scrie un comentariu