Instrucţiunile privind modalităţile tehnice de întocmire şi transmitere a documentelor şi datelor necesare stabilirii drepturilor de pensie din 24.08.2015, aprobate prin Ordinul MApN nr. 82/2015, publicate în Monitorul Oficial nr. 668 din 2 septembrie 2015 (M.Of. nr. 668/2015).

În vigoare de la 02.09.2015

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1.

(1) Reglementările din cuprinsul prezentelor instrucţiuni au ca scop:

a) corelarea şi transpunerea în mod unitar a prevederilor legale de nivel superior referitoare la întocmirea şi transmiterea documentelor şi datelor necesare stabilirii drepturilor de pensie;

b) fluidizarea circuitului documentelor şi datelor prevăzute la lit. a), ţinând cont de specificul atribuţiilor în domeniu ale unităţilor/structurilor Ministerului Apărării Naţionale, denumit în continuare M.Ap.N.;

c) asigurarea transparenţei în cadrul activităţilor de stabilire a drepturilor de pensii.

(2) Prin documente şi date necesare stabilirii drepturilor de pensie, în sensul prezentelor instrucţiuni, se înţelege dosarul de pensie.

Art. 2.

(1) Prelucrarea datelor cu caracter personal efectuată în baza prezentelor instrucţiuni se realizează ţinând cont de prevederile art. 15 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 263/2010.

(2) Actele care alcătuiesc dosarul de pensie şi care se transmit Casei de pensii sectoriale a M.Ap.N. nu pot fi documente clasificate.

CAPITOLUL II

Dosarul de pensie

Art. 3.

(1) Pentru acordarea pensiei pentru limită de vârstă, a pensiei anticipate şi a pensiei anticipate parţiale, cererea de pensionare prevăzută la anexa nr. 6 la Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 257/2011, denumite în continuare normele de aplicare, se depune însoţită de actele prevăzute de art. 76 alin. (1) lit. a) din normele de aplicare.

(2) În categoria actelor doveditoare necesare stabilirii drepturilor de pensie, prevăzute generic la art. 76 alin. (1) lit. a) ultima liniuţă din normele de aplicare, se includ şi următoarele documente:

a) brevetul/atestatul de conferire, în original şi în copie, sau adeverinţa, în original, din care să rezulte conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei/Ordinului Meritul Militar;

b) adeverinţe, întocmite în condiţiile legii, privind câştigul salarial lunar brut/net până la 1 aprilie 2001, în cazul persoanelor care au avut vechime în muncă şi au fost asigurate în sistemul public de pensii – în original;

c) adeverinţe, întocmite în condiţiile legii, privind veniturile realizate lunar în unităţile militare ale M.Ap.N. pentru perioadele anterioare datei de 1 ianuarie 2011 – în original;

d) adeverinţe, întocmite în condiţiile legii, privind desfăşurarea activităţii în locuri de muncă încadrate în grupele I şi a II-a de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau, după caz, adeverinţe, întocmite în condiţiile legii, privind condiţiile de muncă deosebite, speciale şi/sau alte condiţii pentru persoanele care au realizat stagii de cotizare în instituţii ale sistemului/în afara sistemului de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională – în original.

Art. 4.

Pentru acordarea pensiei de invaliditate, cererea de pensionare prevăzută în anexa nr. 7 la normele de aplicare se depune însoţită de actele prevăzute de art. 76 alin. (1) lit. b) din acestea şi, după caz, de cele prevăzute la art. 3 alin. (2) din prezentele instrucţiuni.

[Continuare…]

(P) Aveţi nevoie de acte normative actualizate la zi? Le puteţi cumpăra online (format PDF, MOBI) de pe Lege5.ro! Lege5 este cel mai performant soft de documentare legislativă din România şi este creat pentru a fi utilizat pe orice dispozitiv aveţi la îndemână: Online, Mobile, Desktop şi Cloud.

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here