3 Decembrie, 2016

Informaţii privind durata şi formularistica necesară înregistrării autovehicolului în România

Anual, peste 40 000 de cetățeni intră în contact cu serviciile BCC, solicitând informare și consiliere fie la sediile BCC din peste 60 de localități urbane și rurale din țară, fie telefonic sau online. Deseori, cetățenii care apelează la BCC, solicită informații privind procedurile administrative necesare pentru rezolvarea situațiilor pe care le întâmpină. Spre exemplu:

Problema: Domnul B. este cetățean român cu rezidența în Spania. În țara de rezidență și-a achiziționat un autoturism pe care dorește să îl înmatriculeze în România. Domnul B. a solicitat Birourilor de Consiliere pentru Cetățeni (BCC) informații privind durata și formularistica necesară înregistrării autovehicolului în România.

În răspunsul său, consilierul BCC i-a oferit domnului B. informații cu privire la autoritatea statului român căreia trebuie să se adreseze și pașii de urmat în vederea înmatriculării automobilului, după cum urmează:

Costul taxei auto este stabilit în funcție de modelul și caracteristicile automobilului. Suma de achitat poate fi aflată contactând telefonic Administrația financiară a localității unde se dorește înmatricularea autovehicolului.

Ulterior, trebuie urmați o serie de pași, după cum urmează:

Pasul 1 în vederea înmatriculării îl reprezintă redactarea unui contract de vanzare-cumparare în 3 exemplare, inclusiv cu certificate de radiere in josul paginii. Cum automobilul domnului B. este proprietate personală, trebuie realizată numai radierea din Spania. Acte necesare:buletinul vânzătorului (unde e cazul), buletinul cumpăratorului, cartea de identitate a mașinii.

Nota: din acest moment avem la dispoziție 30 zile pentru înmatriculare, altfel trebuie achitată o amendă în valoare de 50 ron la Primăria orașului (vezi Pasul 6)

Pasul 2: Identificare RAR. Obținerea certificatului de Autenticitate (valabil 60 zile)

- programare la RAR pentru identificare.

- prezentarea auto pentru identificare

Acte necesare:

- carte de identitate

- buletinul de identitate al cumpărătorului (deja proprietar conform contractului de Vânzare-Cumpărare)

- contractul de Vânzare-Cumpărare/actul de radiere din Spania

Notă: ridicarea actelor se face de obicei a doua zi.

Pasul 3: Opțional se poate realiza inspecția tehnică periodică (doar dacă este expirată)

Acte necesare:

- buletin

- cartea de identitate a mașinii

- talonul mașinii

- eventual contract de Vanzare-Cumparare ca să dovedești că automobilul e proprietate personală

Pasul 4: Întocmirea fișei de înmatriculare:

- procurare fișa de înmatriculare de la o firma de intermediari auto (de obicei, acestea sunt de găsit lângă Politie, la înmatriculări)

- dactilografierea fișei de înmatriculare. Acte necesare: buletinul cumpărătorului, cartea de identitate a mașinii

- semnătura vânzătorului pe cartea de identitate

- ștampila de la primăria vânzătorului cum că impozitul este plătit pe automobilul în cauză

- ștampila de la primăria cumpărătorului, ca dovadă a impunerii auto (va fi pusă la Pasul 6)

Pasul 5: Certificatul fiscal al vânzătorului (e valabil 10 zile)

- vânzătorul trebuie să obțină de la primăria lui un “Certificat Fiscal” conform căruia nu are datorii la organul financiar care îl are în evidență.

Nota: dacă are restanțe la alte impozite și taxe (casă, teren, altă  mașină, etc) trebuie achitate.

Pasul 6: Depunerea dosarului pentru impunere la primărie. Are ca rezultat amplasarea unei ștampile pe fișa de înmatriculare.

Acte necesare:

- dosar plic

- declarație de impunere completată de mână (declarație tip primită de pe hol 0 ron) (“Declaratie fiscală / Decizie de impunere”).

- contract de Vânzare – Cumpărare original

- certificat fiscal al vânzătorului (valabil 10 zile) (vezi Pasul 5)

- fișa de înmatriculare completată conform Pasul 3

- copie xerox după buletin

- copie xerox după cartea de identitate a mașinii

- OPȚIONAL: amenda 50 ron dacă ai întârziat după 30 zile de la data întocmirii contractului de Vânzare – Cumpărare. Dacă se ajunge în acest punct este indicat să fie plătită și taxa de înmatriculare de 52 ron necesară la Pasul 7.

Notă: ridicarea fișei de înmatriculare se face de obicei a doua zi tot de la Primărie (de verificat ștampila pusă)

Pasul 7: Transcrierea la Poliție. Acte necesare:

- fișa de înmatriculare (vezi Pasul 4)

- contract de vânzare-cumpărare

- chitanța eloiberată după plata unsei sume de 30 ron la CEC

- cartea de identitate în original

- talonul vechi. Pe spatele talonului trebuie scris “Înstrăinat către <noul proprietar> la data “

- certificat de autenticitate RAR (e valabil 60 zile)

- chitanța de achitare a taxei de înmatriculare la Primărie

- asigurare de răspundere civilă.

Nota: trebuie să fie valabilă minim 6 luni

- chitanta eliberată după plata a 49 ron pentru numerele de înmatriculare (se plătește la ghișeu la poliție la depunerea acestor acte)

- copie xerox contract de Vânzare-Cumpărare

- copie xerox buletin

- copie xerox asigurare

- copie xerox carte de identitate a vehiculului

- numere de înmatriculare vechi

Despre autor  ⁄ Redacţia

Materialele semnate de redacţia LegeStart reprezintă un efort comun de vă oferi informaţii de interes general din multiple domenii, strânse de echipă sau prezentate de partenerii noştri.

Fara comentarii

Scrie un comentariu