5 Decembrie, 2016

Guvernul a aprobat introducerea Timbrului de Mediu! De când va fi aplicat noul sistem de taxare a şoferilor?

Guvernul a avizat astăzi, 19 februarie 2013, introducerea Timbrului de Mediu care va fi perceput la înmatricularea maşinilor, înlocuind actuala taxă auto, conform datelor furnizate de Agenţia Mediafax. Potrivit acestora, ministrul Mediului, dna Rovana Plumb, a precizat faptul că noul sistem de taxare va fi introdus la 15 martie, până atunci Guvernul urmând să definitiveze şi normele de aplicare.

Guvernul a anunţat recent că a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.

Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.  Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Într-un document elaborat de Ministerul Mediului şi transmis presei se arată că taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.

Taxa va fi însă calculată diferit pentru maşinile cu motoare pe benzină şi pentru cele cu motoare diesel, conform ultimelor declaraţii ale ministrului Mediului. Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare.

Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere, dar nu şi în cazul tranzacţiilor civile (moştenire sau partaj).

Cei care au plătit actuala taxă de poluare nu vor mai plăti timbrul de mediu.

Modificările sunt argumentate de Guvern prin faptul că actuala formulă avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor, conţinea în calculul său, în afară de emisia de CO2, şi capacitatea cilindrică (deşi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maşină, plătit la administraţia locală), era discriminatorie şi atragea ameninţări cu infringementul din partea UE.

Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este estimat să crească faţă de 2012 cu 100 de milioane de lei, dacă românii vor cumpăra aceleaşi tipuri de maşini.

Sursa: Mediafax

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA). Contact: elena.hogas@indaco.ro

Comentarii

  • Răspunde
    melnicenco ioan eugen
    februarie 20 2013

    o prostie romineasca mai mare nu putea sa gindeasca oameni bolnavi cu masarda .se va duce si asta unde sau dus si celelate gindite tot de oameni bolnavi cu masarda.in care tara din EU exista o asemenea prostie.am aderat laEU si facem ce vrem numai oameni bolnavi cu masarda cred asta vor fi dati in judecata si va pierde, pierde ,pierde cum au pierdut toate celelalte legi de taxa sie vor da bani inapoi si le va da si tratament pentru boli neuropsiatrice….le place sa gindeasca rominilor numai la urma (formatia doi incarca cinci descarca) astia sint cei care neu condus din 89 aceiasi svastica luam bani de la oameni nu sai deie sa aiba de unde da oameni.

  • Răspunde
    februarie 20 2013

    nu are viata lunga ne va da si bani astia inpoi

Scrie un comentariu