O nouă lege, publicată recent în Monitorul Oficial şi care se aplică începând de astăzi, 11 iunie 2015, modifică OUG nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, instituind numărul unic 113 pentru mesaje de urgenţă (SMS) în reţelele publice de telefonie.

Potrivit Legii nr. 132/2015, mesajele asociate unor apeluri de urgenţă transmise către numărul 113 de persoane cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire înregistrate la administratorul SNUAU, precum şi mesajele scurte transmise de la numărul 113 sunt gratuite.

Ce este mesajul de urgenţă?

Mesajul asociat unui apel de urgenţă este orice mesaj scurt (SMS), transmis ulteriorapelului către 112, de o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire înregistrată la administratorul SNUAU, care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie.

SMS113
Sursa foto: Lege5.ro

Cine poate trimite mesajele de urgenţă la 113?

Actul normativ stabileşte că persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire au dreptul să comunice prin mesaje asociate unui apel de urgenţă, însă aceştia trebuie să înregistreze înainte numărul de telefon deţinut, în baza de date a SNUAU.

Trimiterea abuzivă de SMS-uri la 113 se sancţionează cu amendă

Odată cu introducerea posibilităţii de a trimite SMS-uri de urgenţă, se menţionează şi faptul că transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113 se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei.

Legea consideră mesaj abuziv transmiterea repetată de SMS-uri către numărul 113, cu rea intenţie, de către o persoană care nu este înregistrată la administratorul SNUAU, sau transmiterea unui mesaj scurt (SMS) către numărul 113 pentru a aduce injurii operatorilor.

Ai nevoie de OUG nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF, de AICI!

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here