3 Decembrie, 2016

Fiscul a aprobat un act necesar la prima înmatriculare a vehiculelor achiziţionate intracomunitar

Certificatul de atestare a plăţii accizelor este un act necesar la efectuarea primei înmatriculări în România a vehiculelor achiziţionate intracomunitar.

Modelul certificatului a fost aprobat prin Ordinul nr. 3361/2013 – act normativ publicat în Monitorul Oficial nr. 663/2013.

Vehiculele pentru care este necesar certificatul sunt iahturile şi alte nave şi ambarcaţiuni cu sau fără motor pentru agrement şi autoturismele şi autoturismele de teren a căror capacitate cilindrică este mai mare sau egală cu 3.000 cm3 (art. 207 lit. h şi i din Codul fiscal).

Potrivit actului normativ, certificatul este folosit de către contribuabilii persoane fizice în scopul efectuării primei înmatriculări în România a vehiculelor achiziţionate intracomunitar şi se prezintă la Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.

Pentru a obţine acest certificat de la organul fiscal competent, contribuabilul va trebui să depună la acesta o cerere. Modelul cererii a fost aprobat, de asemenea, prin Ordinul nr. 3361/2013. Alături de cerere, mai trebuie depuse şi copii ale documentelor din care reiese că acciza datorată pentru produsele provenite din achiziţii intracomunitare a fost achitată.

Certificatul va fi eliberat în cel mult trei zile lucrătoare de la data depunerii cererii.
 
comentarii

Despre autor  ⁄ Alexandru Boiciuc

Alexandru Boiciuc redactează şi editează articole la LegeStart.ro. E licenţiat (specializarea jurnalism) al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi a mai lucrat în presă la ediţia online a ziarului ProSport. Contact: legestart(@)indaco(.)ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu