30 Aprilie, 2017

Distribuirea plăţilor făcute pentru înscrierea în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare

Persoanele fizice sau juridice ce efectuează diverse tranzacții cu active imobiliare sau active circulante cum ar fi constituirea unor ipoteci, stabilirea unor gajuri sau alte operațiuni de înscriere în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare plătesc taxele prevăzute de lege pentru fiecare dintre aceste categorii de tranzacții.

Operatorii autorizați să efectueze înscrieri în Arhiva Electronică colectează aceste sume pe care trebuie să le verse către buget.

Actul normativ analizat astăzi, OMFP nr. 2236/2016 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind modul de încasare şi plată a taxelor prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizarea operatorilor şi efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare, ne prezintă modul în care aceste sume se achită către beneficiari persoane publice.

În acest sens, un procent de 85% din sumele datorate de acești operatori economici pentru efectuarea de înscrisuri în Arhiva Electronică se achită la bugetul de stat.

Un procent de 15% din sumele datorate de aceștia se achită direct în contul Ministerului Justiției.

Aceste sume se achită într-o singură tranșă până pe data de 15 a lunii următoare pentru sumele aferente lunii calendaristice anterioare.

Contul pentru vărsarea sumelor la bugetul de stat este 20.A.16.03.00 „Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare“.

Ordinele de plată prin care se dispune transferul sumelor cuprind formula „taxă pentru autorizare operator“, „taxă pentru reautorizare operator“ sau, după caz, „taxe pentru împuternicire birou teritorial/agent“, în funcţie de scopul pentru care a fost efectuată plata.

Contul pentru vărsarea sumelor către Ministerul Justiției este 20.E.16.03.00 „Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare“.

Ai nevoie de OG nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizarea operatorilor şi efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF, de AICI!

comentarii

Despre autor  ⁄ Adrian Benţa

Adrian Benta este membru al Camerei Consultanților Fiscali (2007), auditor financiar stagiar, membru CAFR (2010). Are o experienţă de peste 13 ani în conducerea contabilităţii şi fiscalitatea societăţii comerciale şi conduce un cabinet propriu de consultanţă fiscală. Contact: adrian@bentaconsult.ro.

Fara comentarii

Scrie un comentariu