3 Decembrie, 2016

MEMENTO. Din 19 septembrie, şoferii pot cere să asiste vizual în service-uri la repararea maşinilor. Plata lucrărilor poate fi refuzată dacă nu se respectă această obligaţie

Din septembrie 2014, service-urile auto trebuie să asigure clienţilor posibilitatea de a asista vizual, direct sau prin intermediul unui sistem video, la repararea maşinilor acestora.

Modificarea a fost introdusă prin Legea nr. 51/2013, dar se aplică începând din 19 septembrie 2014.

Mai exact, fiecare operator economic va asigura posibilitatea ca beneficiarul să asiste vizual – într-un spaţiu special amenajat şi în condiţii de siguranţă –, direct sau cu ajutorul unui sistem video, la modul în care sunt executate activităţile de reparaţii, întreţinere şi reglări funcţionale ale vehiculelor rutiere, în care sunt utilizate piesele, ansamblele şi materialele şi în care este efectuată manopera.

Accesul la această facilitate poate fi obţinut de şoferi doar la cerere.

Notă: În caseta foto puteţi vedea o parte dintre modificările aduse de L 51/2013 la OG 82/2000. Atenţie: Urmărirea modificărilor la nivel de paragraf este o facilitate disponibilă abonaţilor Lege5.
modservautosep14

Dacă operatorii economici nu respectă această obligaţie, şoferii vor putea să refuze motivat în scris semnarea recepţiei respectivelor activităţi (prevăzute în devizul de lucrări) şi plata – până când aceştia nu mai au obiecţiuni referitoare la realitatea şi calitatea lucrărilor.

SUSPENDAREA AUTORIZAŢIILOR SERVICE-URILOR

Refuzurile motivate în scris vor reprezenta contestaţii, iar operatorii economici vor trebui să le înregistreze într-un registru al constestaţiilor.

Dacă refuzul beneficiarului se menţine, acesta sau operatorul economic poate formula o contestaţie la reprezentanţa R.A.R. şi poate solicita prezenţa unui reprezentant al reprezentanţei R.A.R., care, în termen de maximum 7 zile lucrătoare, analizează contestaţia şi dispune aplicarea măsurilor legale. Dacă măsurile dispuse de R.A.R. (…) nu conduc la rezolvarea contestaţiei, beneficiarul poate depune, după caz, plângere la instanţa competentă, conform prevederilor legale, informând în acest sens şi reprezentanţa R.A.R
, este precizat în noile dispoziţii introduse în OG nr. 82/2000 prin Legea nr. 51/2013.

Registrul Auto Român va înfiinţa – la nivelul fiecărei reprezentanţe teritoriale – un registru al tuturor contestaţiilor şi plângerilor în justiţie primite. Iar dacă un operator economic va cumula cinci contestaţii consecutive confirmate, RAR-ul va face un audit de supraveghere la acesta (suplimentar faţă de auditul anual planificat şi pe banii operatorului economic respectiv).

Realizarea a două audituri de supraveghere suplimentare în decurs de 12 luni, în urma cărora se constată abateri de la prevederile legale, vor atrage în mod obligatoriu suspendarea autorizaţiei tehnice de funcţionare a operatorului pentru 30 de zile, se mai arată în noile dispoziţii.
comentarii

Comentarii

  • Răspunde
    martie 3 2015

    Rau nu ar face, deoareceau aparut peste noapte tot feluli de service-uri prin toate cotloanele si curtile oamenilor asa zisi mecanici.

  • Răspunde
    ianuarie 1 2016

    Eu oricum nu as duce masina intr-un service auto in care nu am dreptul sa asist la efectuarea reparatiei. In prezent, sunt service-uri care au si camere video amplasate in incinta service-ului si ofera clientului posibilitatea sa vada de la distanta desfasurarea lucrarii.

  • Răspunde
    Andrei
    mai 6 2016

    Va trebui sa se faca diferenta intre a asista si a interveni, stiti, noi romanii ne pricepem la multe, eu pot garanta pentru un service unde merg de 6 ani si unde exista sala de asteptare si o transparenta totala, ce este drept nu este chiar in Bucuresti dar oricine doreste un service si o vulcanizare auto http://www.autoagusta.ro , recomand

Scrie un comentariu