10 Decembrie, 2016

Din nou despre clauzele abuzive: “Taxa de reziliere” în contractele de telefonie mobilă. Cum faci să NU plăteşti o asemenea taxă?

Dacă într-unul dintre articolele anterioare am prezentat cititorilor noştri aspecte generale referitoare la clauzele abuzive din contracte, precum şi modul în care pot fi acestea combătute, în prezentul articol prezentăm câteva aspecte legate de o anume clauză abuzivă destul de întâlnită în contractele încheiate de persoanele fizice cu operatorii de telefonie mobilă (şi nu numai), şi anume de “taxa de reziliere”.

Sunt multe reclamaţii adresate Autorităţii pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) prin care clienţii operatorilor de telefonie mobilă reclamă faptul că, în momentul în care au făcut o cerere de denunţare unilaterală a contractului înainte de termenul-limită al acestuia, reprezentanţii operatorului de telefonie mobilă i-au înştiinţat că trebuie sa plătească o “taxă de reziliere” calculată astfel încât, de cele mai multe ori, aceasta este mult mai mare decât abonamentul în sine contractat.

Pentru a percepe sumele reprezentând “taxa de reziliere”, reprezentanţii operatorului de telefonie mobilă au invocat o clauză contractuală din contractul semnat de consumator care impune în sarcina acestuia obligaţia de a plăti operatorului de telefonie mobilă o anumită despăgubire (sumă de bani) în cazul denunţării unilaterale a contractului înainte de termenul-limită al contractului respectiv.

Este considerată “taxa de reziliere” din contractele de telefonie mobilă o clauză abuzivă?

Da. Însă, pentru a înţelege mai bine de ce o astfel de clauză este una abuzivă, trebuie să reamintim când anume legiuitorul român consideră că o clauză dintr-un contract este una abuzivă.

Potrivit art. 4 alin. 1 din Legea nr. 193/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, “o clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor”.

Reamintim şi faptul că “o clauză contractuală va fi considerată ca nefiind negociată direct cu consumatorul dacă aceasta a fost stabilită fără a da posibilitatea consumatorului să influenţeze natura ei, cum ar fi contractele standard preformulate sau condiţiile generale de vânzare practicate de comercianţi pe piaţa produsului sau serviciului respective” (art. 4 alin. 2 din Legea nr. 193/2000).

Astfel, pe de o parte, plecând de la definiţia clauzei abuzive şi de la faptul că în contractul cu operatorul de telefonie mobilă nu întâlnim aproape niciodată o obligaţie corelativă în sarcina operatorului de telefonie mobilă de a plăti consumatorului o anumită despăgubire în cazul invers, al rezilierii contractului la iniţiativa sau din vina operatorului de telefonie mobilă, se creează evident un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor dintr-un contract de telefonie mobile.

Pe de altă parte, este de natura evidenţei faptul  că o astfel de clauză de natura celei invocate de reprezentanţii operatorului de telefonie mobilă nu a fost negociată cu consumatorul, fiind parte a unui contract preformulat/de adeziune. Pe cale de consecinţă, în contextul arătat, “taxa de reziliere” nu poate fi decât o clauză abuzivă în contractele încheiate de persoanele fizice cu operatorii de telefonie mobilă.

Care sunt prevederile legale care sancţionează astfel de “taxe de reziliere”?

În conformitate cu prevederile punctului r din Anexa la Legea nr. 193/2000 (anexă ce cuprinde lista clauzelor considerate ca fiind abuzive), „sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care (…) permit profesionistului obţinerea unor sume de bani de la consumator, în cazul neexecutării sau finalizării contractului de către acesta din urmă, fără a prevedea existenţa compensaţiilor în sumă echivalentă şi pentru consumator, în cazul neexecutării contractului de către profesionist”.

De asemenea, „sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care (…) restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în care:

- profesionistul a modificat unilateral clauzele prevăzute la lit. e);
- profesionistul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale;
- profesionistul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale” (punctul j din Anexa la Legea nr. 193/2000).

Potrivit art. 84 din Legea nr. 296/2004 republicată, cu modificările şi completările ulterioare ( Codul consumului), “dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale”.

Ce ar trebui să facă un consumator, persoană fizică, pentru a denunţa unilateral un contract de telefonie mobilă fără a plăti “taxa de reziliere”?

Pentru a denunţa unilateral un contract de telefonie mobilă fără a plăti “taxa de reziliere”, un consumator, persoană fizică, trebuie să formuleze o notificare de denunţare unilaterală a contractului de telefonie mobilă, respectând un termen de preaviz (de regulă de 30 de zile), iar apoi să trimită notificarea respectivă operatorului de telefonie mobilă fie prin intermediul unui executor judecătoresc, fie printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire şi conţinut declarat.

Dacă, în urma primirii notificării consumatorului, operatorul de telefonie mobilă refuză să ia act de denunţarea contractului, după expirarea termenului de preaviz pe care consumatorul l-a acordat în notificare, consumatorul persoană fizică poate sesiza instanţa de judecată cu o cerere de constatare a încetării contractului. De asemenea, consumatorul poate alege să denunţe clauza abuzivă formulând o sesizare organelor de control.

Potrivit art. 8 din Legea nr. 193/2000, controlul respectării dispoziţiilor legii se face de către reprezentanţii împuterniciţi ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, precum şi de către specialişti autorizaţi ai altor organe ale administraţiei publice, potrivit competenţelor.

În cazul în care constată utilizarea unor contracte de adeziune care conţin clauze abuzive, organele de control prevăzute la art. 8 din Lege vor sesiza tribunalul de la domiciliul sau, după caz, sediul operatorului de telefonie mobila, solicitând obligarea acestuia să modifice contractele aflate în curs de executare, prin eliminarea clauzelor abuzive. La cererea de chemare în judecată va fi anexat şi procesul-verbal mai sus amintit.

De asemenea, reţinem că asociaţiile pentru protecţia consumatorului care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 30 şi 32 din OG nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, îl pot chema în judecată pe operatorul de telefonie mobilă care utilizează contracte de adeziune care conţin clauze abuzive, în instanţă, pentru ca aceasta să dispună încetarea folosirii acestora, precum şi modificarea contractelor aflate în curs de executare, prin eliminarea clauzelor abuzive.

În ce cazuri consumatorul este obligat, totuşi, să plătească o despăgubire în cazul denunţării unilaterale a contractului de telefonie mobilă?

Deşi art. 84 din Codul consumului mai sus menţionat blochează eventualele tentative ale operatorului de telefonie mobilă de a limita dreptul consumatorului de a denunţa unilateral un contract, acelaşi articol lasă operatorului de telefonie mobilă dreptul la “justă despăgubire”.

Aceasta înseamnă că consumatorul, persoană fizică, care a cumpărat un telefon mobil la preţ redus va trebui să plătească despăgubiri operatorului de telefonie mobilă. Astfel, operatorul de telefonie mobilă va avea posibilitatea de a cere consumatorului, persoană fizică, care denunţă unilateral contractul de telefonie mobilă înainte de termenul limită al contractului respectiv contravaloarea eventualelor reduceri aplicate la preţul unui telefon mobil sau contravaloarea instalării unui alt serviciu.
comentarii

Despre autor  ⁄ Mădălina Moceanu

Mădălina Moceanu este specialist cu o experienţă de peste 15 ani în domeniul dreptului, ea colaborând atât cu societăţi din mediul privat, cât şi cu societăţi din mediul public. Totodată, este autoarea/coautoarea a zece cărţi de specialitate în domeniul dreptului. Contact: madalinamoceanu@yahoo.com

Comentarii

  • Răspunde
    Florian
    iulie 7 2014

    Va rog sa imi comunicati daca “taxa de reziliere” intodusa in contractele de servicii de voce si date, pe care le-a incheiat si continua sa le incheie companiile de telefonie mobila cu clienti lor, nu poate fi considerata ca o clauza abuziva si in contractul incheiat de o societate a mea cu compania Vodafone.
    Va intreb acest lucru, pentru ca atunci cand am solicitat rezilerea contractelor de voce si date intrucit societatea si-a suspendat activitatea, nu mai are nevoie de acele servicii, nu mai are incasari si nu mai area cu ce plati acele abonamente, mi-au trimi s o factura uriasa si sunt in imposibilitatea de a o plati.

  • Răspunde
    Sorin
    iulie 7 2014

    Problema clauzelor abuzive este veche…chiar prafuita. Faptul ca poti incheia un contract pentru furnizarea de servicii care nu implica nici o cheltuiala pentru implementare, sau cheltuieli f.f.f.f mici, s-a impamantenit ca este un mare favor pe care-l acorda profesionistul catre client si atunci acesta cu pixiul lui de aur fixeaza niste conditii discretionare. Acestea sunt comparativ cu perioada feudală ( iobagia, şerbia, claca, etc ) niste instrumente moderne care dau bine, si culmea, chiar sunt acceptate de toata lumea. De toata lumea……poate că chiar nu,…. dar cu siguranţa sunt incurajate de clasa politica si chiar de catre unele institutii care ar trebui sa reglementeze relatiile intre profesionisti si clienti. Privitor la telefonia mobilă, chiar daca nu beneficiezi de dispozitive subventionate, tot ai putea fi scos dator daca vrei sa denunti unilateral contractul. Daca vrei sa sesizezi de exemplu ANCOM-ul, acesta cu un limbaj special confectionat din lemn, inflorituri şi elemente academice te indruma spre calea prezentării la o instantă de judecată, nefiind in stare sa desluşească ce este normal şi ce este anormal, intr-un limbaj clar pe care sa-l inţeleagă macar 30% din populatie. Daca alegem un alt furnizor de servicii precum ar fi Electrica…….aici este de ajuns sa citesti factura la energie. Sunt curios daca există cineva in ţara Româneasca care o intelege. Sunt tot felul de calcule care ne arată cît de mult se munceste in acest sector. Vax. Cred ca era cistit daca inmulţeam indexul contorului cu o valoare pe unitatea de masura ……..si gata. Gata suntem in schimb noi cei care contribuim din gros la umflarea salariilor unor neispraviti pusi sa gasească tot felul de tertipuri de a fura. Am ajuns la o singura concluzie……Toate aceste lucruri se fac sub obladuirea alesilor nostri. (Apropo….dau pariu că nici ei nu stiu sa citească o factura de energie….dar nici nu-i intereseaza, pentru ca la ei laptăreasa aduce in sticle bani si nu lapte). Deh, alta educaţie primită de la părinţii lor.

    • Răspunde
      ioan
      ianuarie 20 2015

      …DE VINA ESTE …SISTEMUL …ALES DE ASA ZISII REVOLUTIONARI IN CARDASIE CU POLITICIENII CORUPTI PANA LA ….” VARF ” _ SISTEM MAFIOT BAZAT PE EXPLOATAREA OMULUI DE CATRE …OM !!! ACEST SISTEM SE NUMESTE …CAPITALIST !!! PE INTELESUL TUTUROR – CINE ARE BANI ( CAPITAL ) ARE …..TOT CE-SI DORESTE ,INDIFERENT DACA INCALCA LEGEA SAU NU !!! CU BANI ,MAFIOTII NUMITI …CAPITALISTI CUMPARA ORICE – INCLUSIV ….”.LEGEA ” – PROCURORI ,JUDECATORI ….etc…!!!

  • Răspunde
    madalina Autor
    iulie 7 2014

    Ba da, o astfel de clauza poate fi considerata drept abuziva in conditiile aratate in articolul de mai sus; daca v-au solicitat sa restituiti val. telefoanelor, altor bunuri luate la promotie de la Vodafone, au procedat corect! Recititi cu atentie articolul si veti gasi raspunsul la intrebarea dvs.!

    • Răspunde
      Dorel
      decembrie 6 2014

      Dar dacă utilizatorul dorește să returneze telefoanele, având în vedere că nu au trecut nici 30 de zile de la data încheierii contractului, plus că unele dintre ele nu funcționează corespunzător (pierd semnalul, deși în zonă există acoperire)?

    • Răspunde
      octombrie 26 2015

      Bună ziua, vă rog frumos să mi spuneți cum pot să renunț la abonamentul de telefonie mobilă Vodafone deoarece mi s-a mărit abonamentul, de la Red 39 la Red 55 spundumi că nu mai este valabil. Au spus că la Red 55 nu se modifica nimic, dar mi s-a redus minutele și netul în roaming la mai puțin de jumătate din ce aveam la Red 39. La Red 55 nu am semnat nimic, totul afost făcut la distanță Am prieteni care continuă cu Red 39

    • Răspunde
      ionut
      noiembrie 7 2015

      Buna ziua .mai aveam 5 luni de contract la orange telefonie si am fost sa reziiez contractul cu ei .am platit abonamentul si pentru cele 5 luni ramase ,ne-am luat La revedere si am plecat .Acum dupa o luna am primit un pliculet ca trebuie sa platesc 300 lei taxa de reziliere .Nu am luat telefon la acest abonament. Ce trebuie sa fac ?
      MULTUMESC.!

      • Răspunde
        Laura
        martie 4 2016

        1. nu mai platiti NIMIC!!
        2. nu trebuia sa platiti nici abonamentul pe cele 5 luni reziliate! Nu va obliga nimeni sa platiti un produs pe care nu-l vreti sau nu-l consumati!

        In septembrie trecut am reziliat Orange si mai aveam 8 luni de abonament. N-am platit decat ultima factura si atat. Au continuat sa-mi trimita factura cu rest plata 8 luni (227 lei) direct si prin firma de recuperare. Dupa 4-5 luni, plictisita de hartiile lor m-am dus la OPC si am reclamat acest abuz ascuns sub formula de “justa despagubire” (e ilegal si anuleaza orice contract). Dupa fix 30 de zile de la reclamatia mea Orange mi-a trimis factura cu anularea platii (-227 lei).

        • Răspunde
          Bogdan
          aprilie 11 2016

          Buna Laura, cum ai procedat pentru reziliere? Unde ai depus cererea? Multumesc pentru raspuns.

        • Răspunde
          august 25 2016

          Uuuh Laura esti cea mai badass de aici. ce tare. Chiar nu stiu ce sa zic daca sa ma bag si eu in chestia asta. eu maia m 7 luni :D

  • Răspunde
    valentin
    august 23 2014

    Mi sa autoprelungit abonamentul cam un an apoi am fost sunat de call center vodafone sami dea minute si internet .am acceptat sar nu am stiu ca de reziliez trebuie sa platesc cam ultimile 9 luni de contract din cei doi anii .
    Imi pare abuziva clauza ptr nu am primit nimic pe mail sau hartie aceasta informare .multumesc anticipat de un raspuns

  • Răspunde
    marinel
    septembrie 24 2014

    Cum fac sa recuperez o taxa de reziliere platita catre cosmote anul trecut in luna noiembrie si cum poti sa le inchizi gura celor de la orange care nu-ti accepta sa faci o cerere de reziliere daca nu platesti taxa de reziliere inainte. Si pt.ce platesc un serviciu daca eu il am blocat,nu-l pot folosi? In ce tara traim?

    • Răspunde
      Madalina Autor
      octombrie 11 2014

      Puteti sa sesizati instanta de judecata sau sa faceti o plangere catre ANPC asa cum vi s-a specificat in articolul mai sus mentionat!

      • Răspunde
        Aurelia
        noiembrie 22 2015

        Buna seara. Va rog ajutati-ma si pe mine cu un sfat. Am facut un contract pe 2 ani cu cei de la Telekom , pe societatea mea, societate careia ulterior i-am suspendat activitatea, am inchis si punctul de lucru la care foloseam serviciile celor de la Telekom. Cand am inchis, nestiind care e procedura am dat un telefon la cei de la Telekom unde i-am rugat sa-mi rezilieze contractul pe motivul sus mentionat.Buun. Am crezut eu ca asa am scapat usor de ei,dar nu a fost chiar asa. Desi imi suspendase si ei serviciile internet si voce totusi am primit facturi peste facturi. Pana in prezent am de plata vreo 600 lei. Am sunat din nou si le-am spus sa-mi rezilieze contractul. Mi s-a spus ca ptr a-l rezilia trebuie sa platesc cei 600 lei plus 200 de euro taxa de reziliere. Le-am amintit de legea 161/2010 , si razand mi-au spus ca fac o confuzie, ca respectiva lege se refera la persoane fizice nu si juridice. Ajutati-ma. Vreau sa scap de eiii urgeeent! Nu mi se pare normal sa platesc nici cei 600 de lei ptr ca eu nu am folosit serviciile lor si chiar de as fi vrut sa le folosesc nu puteam ptr ca mi le suspendase. O seara buna!

  • Răspunde
    Vasile
    octombrie 28 2014

    Logica ar spune ca aveti dreptate. Sentintele instantelor din pacate sunt tocmai pe dos. Am cautat in portal just procesele care au ca obiect constatarea clauzelor abuzive …Toate procesele intentate de ANPC operatorilor de telefonie pentru anularea clauzelor abuzive sunt pierdute… o mostra din jurisprudenta :
    http://portal.just.ro/88/Lists/Jurisprudenta/DispForm.aspx?ID=974
    Asta e, sa ne fie invatatura de minte… de asta sunt eu pe prepay.

    • Răspunde
      lili
      februarie 11 2015

      data viitoare cand mai puneti o decizie a unei instante sa o cititi cap coada si sa depundeti efortul de a o intelege! dar daca nu sunteti capabil lasatii pe cei care sunt apti

  • Răspunde
    ANGHEL-ION
    noiembrie 24 2014

    SUNT ABONAT LA FOSTUL COSMOTE DIN ANUL 2007 PANA IN 2011 AM MAI ACHIZITIONAT CATE UN TELEFON, DE ATUNCI NU AM MAI BENEFICIAT DE NICI O ACHIZITIE DE LA EI ..DOAR PRELUNGIRI DE CONTRACT; ACUM VREAU SA REZILIEZ CONTRACTUL, AM SUNAT VINERI LA REL. CU CIENTII SI MI SA SPUS CA AL MEU CONTRACT ESTE PRELUNGIT PANA IN 2016 SIMI SA SPUS CA PENTRU REZILIERE TREBUIE SA PLATESC OTAXA DE REZILIERE DE 115 EURO .ASTAZI LUNI AM SUNAT DIN NOU SI MISA SPUS DE UN ANUME OPERATOR CA PENTRU ACEASTA REZILIERE TREBUIE SA PLATESC SUMA DE800 DE RONI NU MAI INTELEG NIMIC OR HABAR NU AU OR AU FIECARE TARIFUL LUI…CE SA FAC?
    24-10-2014

    • Răspunde
      cristian
      noiembrie 27 2014

      nu le plati nimic.Eu am trecut la un plan tarifar inferior si avand minute neconsumate din planul tarifar anterior ,am vb fara grija .Apoi ma trezesc cyu cost suplimentar.Am vb la relatii clienti si un maimutoi de la caall-center mia- raspuns cum ca sunt bun de plata..I-am zis ca nu platesc nimic,ca banii sunt la mine ,nu la ei si eu dispun plata su nu.El ca VOI PLATI.Au dat la firme de recuperare,pe la vreo 6-7 firme s-a vandut asa zisa mea datorie.Nu au obtinut nimic.Si nu va mai speriati de amenintarea lor cu judecata.Eu m-as fi judecat ci ei,daca se ajungea la asta.Si nu aveam decat 22 de lei de platit ,iar ei mi-au cerut 40.E vorba de principiul de a nu te lasa fraierit.

  • Răspunde
    Ivan
    noiembrie 26 2014

    Buna, tatal meu a facut un contract pe 2 ani la telekom, in septembrie 2014 contractul a facut un an. Intrebarea mea este urmatoarea : pot renunta la contractul actual si sa fac alt abonament tot la ei chiar daca m-ai am un an de zile pana la terminarea acestuia. Motiv : abonamentul actual este in jur de 120-130 lei/luna(telefonie fixa internet si tv), iar abonamentul pe care vreau sa il fac este 78 de lei si am servicii mult mai bune fata de actualul. Am intrebat la telekom si insista ca trebuie sa se termine contractul actual. Mi se pare nedreptate ca platesc o suma mult mai mare pentru niste servicii pe care le pot avea la un pret mai mic. Mai mentionez ca abonamentul a fost facut cand era Romtelecom. Va rog sa imi raspundeti cat mai repede ! Va multumesc !

  • Răspunde
    Ramona
    noiembrie 27 2014

    Am inchis contract in vara la Romtelecom, actualul Telekom, doarece avea un preț prea mare pt servicii si m am transferat la o alta firma cu internet si telefonie pastrandu-mi nr. Fiind si abonat la Dolce am optat sa raman incontinoare si am primit o factura foarte mare din care era justificat televiziunea si plata facturii anterioare. Mergand sa platesc doar tv,a spus ca nu se poate separat si mi s-a inchis si tv. Ce trebuie sa fac?

  • Răspunde
    Eduard
    decembrie 12 2014

    buna ziua, am incheiat un contract de prestari servicii in luna februarie 2014 cu vodafone achizitionand totodata un telefon la reducere.Mentionez ca valoarea abonamentului este de 29 euro, acelasi tip de abonament este acum la pretul de 15 euro.Vreau sa stiu daca pot rezilia abonamentul platind valoarea reducerii.Voi avea castig de cauza pe calea instantei ?

  • Răspunde
    Cristian
    ianuarie 3 2015

    Nu va mai inhamati la abonamente de 1 sau 2 ani sa nu puteti sa scapati de ele. Cumparati-va cartele si portati-va atunci cand apare o oferta mai buna la alt operator. In acest moment este mai avantajos sa ai cartela decat abonament.

  • Răspunde
    cristi
    ianuarie 5 2015

    Buna ziua! Am avut un contract la telekom care expira la data de 16.12 iar eu am portat numarul cu data de 14.12 la vodafone iar acum cei de la cosmote imi impum taxa de reziliere inainte de termen de 100 lei corespunzatoare zic ei pentru rezilierea cu pana la 3 luni inainte de termenul limita. Cand am fost in magazin, inainte de a face schimbarea angajatii lor nu mi-au spus nimic de genul. Nu mi se pare normal sa fie o suma pentru o perioada… daca chiar o vor mi s-ar parea normal sa o raporteze proportional la numatul de zile. Ce imi recomandati? Sa platesc sau nu? Mie mi se pare o prostie. Pot exista urmari

    • Răspunde
      Vlad
      ianuarie 9 2015

      ce e cu taxa asta? taxa incetare inainte de termen 100 lei!!!nu stiu ce sa fac este stampilata nesemnata…

    • Răspunde
      Sebastian
      ianuarie 14 2015

      Salut. Cum au calculat cei de la Telekom (fostul Cosmote) această taxă de reziliere ? Cum s-a ajuns la suma de 100.00 lei ? Ți-au explicat “algoritmul” în care au ajuns la aceasta sumă ? La mine în contract (am 2 numere în Telekom) scrie un algortim de felul următor: (A+B) X C =( A – penalitatea percepută / număr de telefon / lună + B ce reprezintă penalitatea percepută pentru extraopțiune / număr de telefon / lună) x C – număr de luni rămase până la încetarea de drept a contractului (dacă ai facut de exemplu contractul cu ei pe 2 ani (24 de luni) și ai “petrecut” cu ei 15 luni, mai ai de plătit încă 9 luni (24-15 = 9). Eu ar trebui să plătesc în jur de 100 de euro + tranșa lunară pentru telefon (cu asta sunt de acord), am făcut un calcul și ajung la aproape suma pe care trebuie să o plătesc până la încetarea de drept a contractului… Deci, vrei nu vrei, tot la ei ajungi și tot ei câștigă. Și-au făcut calculele, legiuitorii din România sunt varză, sunt cumpărați de marile corporații, aceste companii uriașe au echipe de juriști, avocați profestioniști și îimpreună cu legiuitorii din iubita noastră țară, au făcut astfel încât , noi, norodul român să fim tot la mâna lor. Înainte, în vechile contracte de telefonie scria “taxî de reziliere”, acum nu mai scrie asa ceva, însî scrie “penalități”. Ce înseamnă cuvântul “penalitate” pentru ei ? Ce înseamnă din punct de vedere economic. financiar, fiscal , juridic, legal ? Ce înseamnă din punct de vedere al Academiei Române cuvântul “penalitate” ? În România, Academia Română singura autoritate care are dreptul de a da semnificații oficiale asupra unui cuvânt, nu ei, companiile străine. Ele trebuie sa se supună legistlației românești precum și cea a Uniunii Europene, din care România face parte. Ele (companiile de telefonie mobila/internet etc) s-au ”deșteptat” și au decis să nu mai folosească expresia “taxa de reziliere” ci cuvântul “penalitate”, astfel ei sunt în legalitate, OPC-ul doarme, Parlamentul doarme, Guvernul doarme , Justiția de asemenea. Nu consider că am adus niciun prejudiciu companiei de telefonie mobilă atâta timp cât eu sunt de acord să platesc doar telefonul mobil “subvenționat” de ei, sunt de acord să platesc tranșele lunare, cash, rămase până la data încetării contractului. Nu sunt de acord sî plătesc aceste așa-zise “penalități”. De asemenea, compania de telefonie mobilă ar trebui sa dea un contract clientului timp de 72 h (3 zile calendaristice) pentru a-l citi, pentru a se documenta, pentru a cere sfatul unui specialist / profesionist în domeniul juridic; un om obișnuit nu poate sa citească cu atenție / prudență un contract de 30 de pagini (cât are contractul meu de exemplu) în fața unei tejghele din magazinul companiei de telefonie mobilă , într-un mediu ambiental gălăgios, chiar dacă respectivul contract este redactat în limba română. De asemenea, unele părți din contract au rămas redactate cu litere mici, acesta fiind primul semn al nesincerității, neonestității companiilor din acest domeniu.
      Și eu aș dori să renunt la contractul cu cei din Telekom România SA, însă nu sunt de acord cu această taxă de reziliere, pe care ei o denumesc “penalitate”, însă sunt de acord sa plătesc tranșele lunare rămase de achitat pentru telefonul mobil. Ce pot să fac în acest caz ? Vă mulțumesc pentru timpul acordat citirii acestui mesaj și vă mulțumesc pentru eventualele sfaturi. O zi bună.

  • Răspunde
    dan
    ianuarie 8 2015

    buna ziua! mai am un an pina la expirarea oficiala a contractului cu O. am vrut sa inchei inainte acest contract din diverse motive tinind de calitatea serviciilor oferite . am sunat la call center si mi s-a spus ca trebuie sa platesc contravaloarea abonamentului pina la expirarea de drept conform contract pentru a fi reziliat acesta.
    INTREBARE:
    ce trebuie sa fac pentru a putea rezilia acest contract?

  • Răspunde
    ION
    ianuarie 23 2015

    Buna seara,
    am o intrebare cu privire la o “taxa de incetare contract inainte de termen” catre cei de la Telekom Romania
    Pe 17 ianuarie 2013, am semnat un contract pe 24 luni cu Cosmote Romania, in luna decembrie am achitat ultima factura emisa conform contractului mentionat, factura abonamentui aferenta lunii urmatoare, decembrie 2014 – ianuarie 2015, pe data de 30.12.2014 m-am portat intr-o alta retea cu numarul de telefon, si astazi am primit o proforma in valoare de 500 lei, pentru reziliere in avans a abonamentului. Mentionez ca factura mea lunara nu depasea valoarea abonamentului respectiv 145 lei. Este un abuz aces lucru ?! … cui ar trebui sa ma adresez ?!
    Mentionez deasemenea ca nu am fost contactat niciodata, de la data initierii portarii si pana in prezent de catre Telekom Romania, sa mi se spuna ca daca efectuez portarea va trebui sa achit vreo taxa. Eu am incercat sa iau legatura cu dansii dar nu am fost contactat de nici o persoana din departamentul care se ocupa cu acest lucru.

    Multumesc anticipat pentru raspunsul acordat!

    O zi buna

  • Răspunde
    ionela
    februarie 2 2015

    Sal!nu mai am bani sa platesc facturala telekom fix,tv si internet si imi expira contractul in apr.2016 .ce se intampla daca nu le mai platesv

  • Răspunde
    Adelina
    februarie 3 2015

    Buna ziua! Am fost abonat romtelecom foarte mult timp iar acum am hotarat sa inchid contractul, am inapoiat decoderul , antena si tot ce detineam de la dumnealor iar acum mi-a venit o factuta de 800 lei pt reziliere. Ce se intampla daca nu platesc??? Tin sa mentiones ca toate facturile au fost platite la timp. Multumesc anticipat!

  • Răspunde
    Oana
    februarie 17 2015

    Buna ziua!
    Acum 2 ani am fost sunata de cei de la Cosmote pt o oferta de abonament mai mic fata de cel care.l aveam. Expira in octombrie anul acesta, dar eu as vrea sa.l inchid mai devreme si logic ca nu ma lasa imi spun ca trebuie sa treaca cele 24 de luni. se poate in baza acestei legi sa le fac reclamatie? Va multumesc!

  • Răspunde
    alin
    aprilie 11 2015

    ca societate comerciala am avut un contract cu o societate de monitorizare in care era trecuta ca clauza plata unei penalitati egale cu valoarea contractului in cazul rezilierii. Fara sa stiu de aceasta am reziliat contractul cu cateva luni inainte si instanta m-a obligat sa platesc penalitatea in aceeasi suma ca si cum serviciul mi-ar fi fost prestat. Este corect sau as avea vreo sansa in apel?

  • Răspunde
    Marcel
    mai 6 2015

    Dar pentru o PERSOANĂ JURIDICĂ… care sunt termenii legali pentru rezilierea contractului???

  • Răspunde
    Florin
    mai 20 2015

    Bună ziua,

    Am observat că multe companii furnizoare de astfel de servicii de telefonie, internet etc. pretind așa-zisele „juste despăgubiri” pe baza faptului că utilizatorul a beneficiat de o „ofertă promoțională”. Mi se pare că este mult prea simplu pentru acești operatori să lipească din condei expresia „ofertă promoțională” la toate prețurile lor și să justifice solicitarea de despăgubiri pe această bază.
    În principiu, nu credeți că aceste promoții nu ar trebui să justifice pretinsele „despăgubiri”? La urma urmelor, nu eu, clientul, am cerut o astfel de promoție și, ca urmare, nu ar fi normal și nu ar trebui să creeze obligații pentru mine – atâta timp cât a fost libera alegere a comerciantului.
    Altfel, oricine poate pretinde că prețul actual este de fapt un preț redus/o promoție.

  • Răspunde
    Ionut
    mai 28 2015

    Buna seara,

    De aproape o luna incerc sa reziliez un contract la Vodafone si nu vor sa imi spuna care este suma (taxa de treziliere) pe care trebuie sa o achit pana nu trimit o cerere scrisa si semnata la ei.

    Este adevarat ca am beneficiat de oferta cu telefon promotional dar totus vreau sa stiu si eu care este suma ce trebuie sa o platesc inainte de a face acea cerere. Mai jos sunt parte din informatiile incluse in contract.

    “In cazul in care prezentul contract inceteaza inainte de durata minima despagubirea datorata se
    calculeaza pornind de 370 EUR si numarul de luni ramase pana la expirarea duratei minime contractuale. Prezenta modifica art.10.3 din
    Termenii si conditiile generale. Preturile includ TVA. Detalii: http://www.vodafone.ro Prezenta oferta se aplica in conditiile art. 11 din TCG. Dupa
    consumarea minutelor internationale incluse, se va aplica tariful standard in functie de destinatia apelata: Europa (retele Vodafone si fixe)
    0,434 euro/minut, Europa alte retele mobile 0,558 euro/minut; Israel, SUA, Canada, Hawaii 0,372 euro/minut; sateliti (Thuraya, Iridium,
    Emsat, Inmarsat, Globalstar, AeroMobile) 2,728 euro/minut; restul lumii 0,806 euro/minut (detalii http://www.vodafone.ro/international).
    Modificarea planului tarifar conform ofertei prezentate mai sus implica plata unei juste despagubiri calculate conform documentului Termeni
    Contractuali Generali, in valoare de 75.15 euro cu tva inclus.”

    Mentionez ca cei 75 euro i-am platit deja pentru a putea beneficia de noua oferta.

    Din ce am citit eu, inteleg ca taxa de “justa despagubire” ar fi 370 euro : 24 luni x Numarul de luni ramase pana la expirarea contractului? Am inteles oare bine, sau mai sunt si alte dedesupturi?

    Multumesc anticipat pentru raspuns.

  • Răspunde
    Ioan
    iunie 5 2015

    Acum o luna am portat doua nr de tel di reteaua Orange in reteaua Digi motivat de faptul ca la aceleasi servicii orange percepea 12 euro/lunar iar Digi face aceleasi servicii cu numai 4 euro/lunar.
    Desi nu am cumparat niciun telefon cu reducere de la Orange pe 02.06.2015 am primit online factura prin care ma instiinteaza ca am de plata suma de 1882,97 lei- reprezentand despagubiri pentru neefectuarea contractului dupa cum urmeaza:
    Pt nr. 0745 xxx xxx 21 luni neefectuate x 12 euro x 4,4395 lei = 902,46 lei
    Pt nr 0744 xxx xxx 23 luni neefectuate x 12 euro x 4,4395 lei = 985,37 lei
    Inteleg faptul ca in concordanta cu prevederile legale pe care le-ati mentionat in articol aceste sume reprezinta un abuz din partea profesionistului si sunt nelegale.
    Rugamintea mea este daca si dv considerati un abuz, care ar fi calea si procedura de urmat in acest caz.

    • Răspunde
      Laura
      octombrie 24 2015

      Ioan, exact acelasi lucru l-am facut eu in septembrie (2015). Mi-am portat nr. de telefon de la Orange la Digi. Mai aveam contract la O. pana in iunie anul viitor. La telefon (toata “negocierea” a fost prin telefon) le-am spus clar ca nu platesc nimic – nu platesc niste servicii pe care nu le vreau si nu le primesc. S-a inregistrat convorbirea, mi-au acordat portarea si am primit factura de > 200 lei cat mai ar fi de plata abonamentul pana in iunie 2016. NU VOI PLATI ACEASTA FACTURA! Ce vor face? 1. daca ma dau in judecata, ok, s-o faca. Cheltuielile de judecata costa mai mult de 200 lei si e f. posibil sa piarda procesul pentru “clauza abuziva”. 2. ma vor incredinta unor recuperatori? Ok, abia astept sa le dau alora un mare flit – n-au niciun drept…3. ma vor lasa in pace – ceea ce cred ca vor face. Ei incearca sa tot ia bani, poate-poate merge. Daca nu, nu! Ei stiu clar ca aceste clauze sunt abuzive.
      Asa incat, “calea si procedura de urmat in acest caz” ar fi sa lasi factura aia la naftalina. NU PLATI CEVA CE NU CONSUMI!

      • Răspunde
        Ilie
        ianuarie 13 2016

        Laura, s-a schimbat ceva in situatia ta?

  • Răspunde
    iunie 20 2015

    Am fost in ziua de 18.06.2015 la Telekom din cadrul Complexului Comercial Cora Lujerului,pt a.mi schimba cartela telekom,pt ca in urma cu o zi cartela nu a mai functionat,crezand ca s.a demagnetizat.
    Explicandu.i angajatului Preda Daniel ce doresc,si anume,inlocuirea cartelei sim,acesta a incercat sa.mi ofere o alta oferta mai convenabila,iar eu am refuzat,spunandu.i ca nu ma intereseaza nici o oferta si singurul lucru care il vreau este doar inlocuirea cartelei pt ca nu mai functiona.Mi s.a spus sa astept 10 min sa se reactiveze cartela,mi.a cerut buletinul si am asteptat.
    Apoi mi.a dat buletinul si niste harti de semnat,crezand ca sunt doar acte pt inlocuirea cartelei.Am intrebat daca telefonul functioneaza,raspunzandu.mi ca trebuie inchis si redeschis telefonul de 2 ori dupa care s.a activat fara a mi se schimba cartela sim,care credeam ca nu mai functioneaza.
    Iesind afara din magazin si uitandu.ma pe respectivele foi,amrealizat ca acele foi semnate sunt de fapt un contract de abonament.M.am intors in magazin in cel mult 10-15 min,rugandu.i sa.mi anuleze contractul,pt ca eu nu am cerut asa ceva,la care raspuns am primit:”Sa astept pana la ora 14:00,cand vine seful de magazin”.M.am intors la ora 14:00,am vorbit cu domnul Tanasescu Dan,seful magazinului,care mi.a raspuns ca nu poate face nimic pt ca am semnat contractul.Si tot acum intrebandu.l de cartela care trebuia schimbata,mi.au dat o alta cartela dupa tot scandalul facut,cu toate ca telefonul fusese activat pe vechea cartela.
    Asa zisul contract semnat este incomplet,lipsindu.i termenii generali ai contractului avand in jur de 13 pagini.
    Rugamintea mea este de a-mi anula acest contract pe care eu nu l-am cerut,de a-mi reactiva cartela mea reancarcabila si de a lua masuri impotriva acestor angajati care in loc sa ajute clintii ii insala voit si ii pacaleste.
    In afara de aceasta reclamatie facuta la Cosmote in data de 18.06.2015,am facut si o reclamatie la ANPC in data de 19.06.2015.
    Din tot sufletul va rog sa ma sfatuiti intr-un fel,pentru ca sunt disperata.
    Va multumesc

    • Răspunde
      Adriana Ioana
      ianuarie 13 2016

      Se poate rezilia un contract in termen de 14 zile de la semnarea, sau acordul vocal, al acestuia. Este specificat si in contract acest lucru dar sub alta forma ca in caz ca aveti nelamuriri puteti reveni cu un apel in 14 zile de la incheierea contractului. Cand se incheie noul contract se revine la cel anterior. In cazul dumneavoastra nu trecuse nici macar o zi de la semnarea lui deci se putea inregistra o cerere de renuntare a abonamentului respectiv si de revenire la cel dinainte. PS: Fost operator orange! Sfat : NU VA FACETI ABONAMENTE!

  • Răspunde
    Sebastian
    iulie 2 2015

    Personal NU CREDEAM CA SE MA INTAMPLA “ATROCITATII” de acest gen in Romania din partea unui asa zis Brand ” Cosmote – Telefom – Romtelecom ” sau cum s-ar mai numii ei .. Nici nu vreau sa -mi exprim toata nemultumirea mea fata de ” porcaria de servicii ” clienti pe care o au la dispozitie caci poate stric ziua la cineva. DUPA 3 Ani de servicii de relatii clientii solutia de Telekom in urma a peste 10 SESIZARII nesolutionate este sa -mi ceara taxa de rezieliere si nu oricum sub un mod ingenios ” ascunsa ” undeva in niste resturi de plata . Nu o sa facem rezolutie impotriva serviciilor proaste insa ! ATENTIE CU CINE VREI SA-TI FACI ABONAMENT DE TELEFONIE caci un pret scazut atrage dupa sine PROBLEME DE ALTA NATURA . Cine are nemultumurii sau probleme nesolutionate cu Acest COSMOTE / TELEKOM – Aveti un link la dispozitie pentru sesizari si a lua masurii.

  • Răspunde
    Florin
    iulie 13 2015

    Buna ziua!

    Mi-am facut un abonament la Orange pe 2 ani de zile in valoare de 16E/Luna.
    Pe contract scrie asa:
    Beneficiezi de urmatoarele servicii incluse gratuit pe perioada contractuala
    -Orange Antivirus – pentru sistem de operare Android
    -Chat si apeluri nelimitate prin aplicatia Libon.

    Problema e ca acum trebuie sa cumpar o licenta pentru a folosi Orange Antivirus si in acest moment nu pot folosi deloc antivirusul.
    Ce pot face? Daca in contract scrie ca e gratuit pe toata perioada contractuala de ce trebuie sa cumpar licenta? Pot rezilia contractul cu Orange?

  • Răspunde
    George
    august 21 2015

    Buna ziua. am un abonament la vodafone care a fost prelungit prin telefon in martie 2014 fara beneficii din partea vodafone. Vreau sa stiu daca este legal prelungirea abonamentului fara a semna contractul si daca pot sa il reziliez fara taxa de reziliere?

  • Răspunde
    Laurentiu
    august 25 2015

    Salut,

    Din punctul tău de vedere taxa de reziliere înainte de termen de la Vodafone, constând în contravaloarea lunilor de abonament rămase până la expirarea contractului, este abuzivă (în condițiile în care nu am beneficiat de nicio reducere și niciun terminal mobil)?

    Mulțumesc.

  • Răspunde
    august 31 2015

    Bună ziua cineva mă poate ajuta în legătură cu abuz din partea vodafon romania..așadar indecembrie2014 am semnat un contract pe ani pentru un abonament de 59e pe luna incluzind nelimitat România 6giga internet inclusiv roming 2000min în și roming .în luna iulie abonamentul este modificat la49e doar cu 5 gb pe România 600mb în roming si doar200 mine în roming ‘ fără absolut nici o notificare din partea vodafon ‘ cu aproximativ 7 zile înainte de a modifica abonamentul aplicația my vodafon mia fost blocata neavind acces la cost control fiind în roming imediat cu activarea abonamentului de49e mia activat 3 opțiuni gratis hbo go snowboard tv și zona miusic neștiință de modificare Bun bazat ca am 6gb de internet și în roming văd un film pe hbo ascult ceva muzica sau dus cei600mb imediat pluseze de cost suplimentar numai într seara circa 2 ore Cum vi se pare mie unul mi se pare ca hoțul e negustor cinstit pe buzunarul nostru..Am încercat 3 zile sa contactez serviciu clienți nimic a 4 zi după ce lea trimis un Mail mau chiamat serviciu clienți sau făcut sa înțeleg ca abonamentul 59e nu mai exista și dacă vreau sa reziliez contractul de 49e trbue sa plătesc despăgubirile cei 150 la noul contract adică 24 luni ce este de făcut as vrea un sfat ăsta e hoție la drum mare. Va multumesc

  • Răspunde
    Ada
    noiembrie 2 2015

    Nu (mai) exista taxa de reziliere. Insa daca ai luat un telefon de ex. si ai semnat pe 2 ani, si renunti dupa un an este normal si logic sa platesti jumatate din telefon. Chestiunile astea se inregistreaza pe factura, practic platesti 5% lunar din valoarea telefonului pe factura si pentru ca nu ai reziliat abonamentul iti reduc factura cu acei 5% din pretul telefonului. Cand denunti contractul platesti diferenta intr-o singura rata la reziliere (mai ai 3 luni mai ai 15% de ex). Dar atunci te vei gandi ca mai prelungesti si mai pui mana pe alt telefon / tableta / tv etc Ca aici: http://bit.ly/telekom-romania

  • Răspunde
    Cristian
    decembrie 9 2015

    Buna ziua,
    Sunt abonat vodafone, PFA ( persoana fizica autorizata ) si mai am 5 luni de abonament dar cica exista o taxa de reziliere de 250 euro pentru a putea rezilia contractul
    Vi se pare corect atata timp cat doresc sa platesc diferenta pt cele 5 luni ramase?

  • Răspunde
    Daniel
    ianuarie 6 2016

    Variatiune pe acelasi subiect.
    Anul trecut in august, am modificat conditiile unui abonament Vodafone, fara sa achizitionez (pentru acel numar), un alt telefon (sau tableta etc). Acum o luna, am decis sa portez numarul, si am apelat la un alt operator, care a facut cu promptitudine oficiile.Acum numarul este portat.
    Toate bune si frumoase, cu exceptia ultmei facturi Vodafone, care contine o suma “ghidusa”, a carei explicatie nu este aratata in factura (este generic indicata “sume neincluse in baza de impozitare TVA”).
    Ulterior, un asistent Vodafone, m-a lamurit ca este vorba despre o “justa despagubire”, pentru denuntarea contractului.

    Inca nu am platit factura, si ma intreb, daca in absenta denuntarii formale a contractului, cu 30 de zile in avans, o pot contesta.
    Parerea mea este ca prevederile legii (parca 161/2010), sunt aplicabile si in acest caz.

    A dreptate, sau nu?

    Multumesc anticipat!

  • Răspunde
    Radu
    februarie 24 2016

    Buna ziua,
    Acum 1 luna mi-am modificat abonamentul la orange, in acest abonament am prevazut un contract un trafic de 1,2 Gb de internet dar nu pot accesa internetul deloc, nici aplicatie care folosesc internet si nici browserul, am facut 3 sesizari la orange pentru a se remedia acest lucru dar nu sa rezolvat nimic. Am vrut sa imi reziliez contractul dar cei de la orange mi-au spus ca trebuie sa platesc acea taxa de reziliere. Cum pot face ca sa imi reziliez contractul fara sa platesc nimic din moment ce ei nu au respectat obiectul contractului ???
    Va multumesc anticipat pentru raspuns !

  • Răspunde
    martie 4 2016

    REZILIERE CONTRACT ORANGE
    Situatia cred ca e aceeasi la toate firmele de telefonie mobila.

    Eu am reziliat contractul cu Orange fara bataie de cap (de fapt, mi-am portat nr. la alt operator). Nici macar nu m-am dus la ei, totul a fost telefonic (se inregistreaza si se considera cerere oficiala).
    In septembrie trecut am reziliat la Orange si mai aveam 8 luni de abonament. N-am platit decat ultima factura si atat. Au continuat sa-mi trimita facturi cu rest de plata pe 8 luni (227 lei) direct si prin firma de recuperare. Le-am aruncat intr-un sertar. Dupa 4-5 luni, plictisita de hartiile lor, m-am dus la OPC si am reclamat acest abuz ascuns sub formula de “justa despagubire” (e ilegal si anuleaza orice contract). Dupa fix 30 de zile de la reclamatia mea Orange mi-a trimis factura cu anularea platii (-227 lei).

    Nu mai platiti ceva ce nu doriti/consumati! Mergeti la OPC. Reclamatia se poate face si online, direct pe site-ul OPC.

  • Răspunde
    Vladimir
    martie 13 2016

    Buna ziua,
    Eu inca sunt nelamurit in privinta acestor clauze abuzive. Anul trecut (28.02.2015) am cumparat un telefon in rate de la Digi, cu tot cu abonament pe 2 ani, a trecut un an si acum vreau sa-l inchid, insa Digi spune ca trebuie sa achit inca 12 luni x 3.87 euro + o mica taxa la telefonul subventionat. Din articol observ ca unii n-au mai pltit nimic si nu-s pasibili de judecata. Pana la urma eu pot rezilia acest abonament fara sa mai platesc vreo taxa?

  • Răspunde
    VIORICA
    aprilie 18 2016

    Buna ziua,

    De curand am incheiat un contract cu Vodafone pentru voce si date mobile. Nu am beneficiat de nici un avantaj (produse la pret special) dar am aflat ca in Iulie va trebuii sa parasesc tara. As dori sa stiu care este termenul in care pot anula contractul fara a achita taxa de reziliere specificata in contract. Stiu ca acum 4 ani am anulat un contract de telecomunicatii in maxim 14 zile de la semnare dar nu mai stiu daca mai este valabil acest termen legal. Va rog sa ma anuntati cu aceasta informatie. Contractul a fost semnat in urma cu 10 zile.

  • Răspunde
    Catalin
    iunie 11 2016

    Buna ziua am si eu o problema in fiecare luna vinecost suplimentar la un abonament la telekom

  • Răspunde
    narcisz
    septembrie 8 2016

    o intrebare am,in 23.o8.2016 am facut prelungire contactuala la unul dun nr orange,acasa m-am trezit in plus cu o optiune 10 euro net,urm zi am mers la magazin sa anulez,n-a vrut operatorul,am facut sesizari peste sesizari la ei,chiar si la anpc,doresc reziliere pe toate nr,desi mai am perioada contractuala si sa pastrez nr pe pre-pay,apoi sa ma portez,eventual,astept raspuns favorabil de la anpc,de la orange nu cred ca am sanse ce e de facut

  • Răspunde
    Bianca
    septembrie 29 2016

    Buna . Am si eu o problema. Am un contract Vodafone cu 3 numere de telfon din 2013 sau 2014 nu mai stiu 100%, anul trecut in iulie am facut o modificare a abonamentului pt minute internationale si mi-a fost bagat pe gat un nou abonament spunandu-mi ca este cartela reincarcabila.Mentionez ca am achizitionat 2 telefoane in sept-oct 2013 care binenteles ca le-am platit pana acum fiind cu contract pe 2 ani. Pentru ca in ultimele 2 luni mi-au umflat factura de mi-au iesit ochii, m-am hotarat sa reziliez aceste contracte. Am vorbit cu un operator call center si mi-a spus ca nu pot rezilea aceste abonamente pentru ca imi expira perioada contractula numai in iulie 2017, sau contra cost pe perioada ramasa .Am trimis o cerere de rezilere a contractelor si ….de aici nu stiu cum sa mai procedez. Va rog din suflet sa ma ajutati cu niste informatii. Multumesc .

Scrie un comentariu