6 Decembrie, 2016

Din 2015, apelul de urgenţă automat în caz de accident rutier va fi obligatoriu pentru maşini. Cum funcţionează sistemul eCall?

Comisia Europeană a adoptat ieri două propuneri care vizează implementarea obligatorie a sistemului “eCall” pe toate maşinile noi din ţările membre ale Uniunii Europene.

Măsura ar urma să intre în vigoare din octombrie 2015, estimându-se că acest sistem ar putea contribui la salvarea a aproximativ 2500 de vieţi în fiecare an.

Acest proiect de act legislativ va prevedea obligaţia ca începând cu octombrie 2015 toate modelele noi de vehicule de pasageri şi de vehicule ușoare să fie echipate cu sistemul eCall 112 şi să fie creată infrastructura necesară pentru preluarea şi gestionarea adecvată a apelurilor sistemului eCall în centre de preluare a apelurilor de urgenţă – asigurând compatibilitatea, interoperabilitatea şi continuitatea serviciului eCall la nivelul UE, se arată în comunicatul de presă al Comisiei.

CUM FUNCŢIONEAZĂ SISTEMUL eCall?

În cazul unui accident rutier grav, sistemul eCall apelează automat numărul european unic de urgenţă (112). În acest fel, sunt transmise serviciilor de urgenţă detalii esenţiale despre accident, chiar dacă pasagerii sunt inconştienţi sau se află în imposibilitatea de a apela la 112.

Informaţiile transmise automat sunt:

• poziţia exactă a vehiculului;
• direcţia în care se deplasa vehiculul;
• ora accidentului.

Sistemul poate fi declanşat şi manual, printr-un buton din interiorul maşinii.

CE BENEFICII ARE SISTEMUL eCall?

Conform Comisiei, sistemul va duce la îmbunătăţirea rapidităţii cu care serviciile de urgenţă vor putea acţiona. Estimările arată că timpul de răspuns în caz de urgenţă ar putea fi scurtat cu 40% în zonele urbane şi 50% în zonele rurale.

Pe lângă beneficiile în materie de siguranţă rutieră, sistemul eCall va avea un impact semnificativ şi asupra reducerii congestionării rutiere cauzate de accidente şi asupra reducerii accidentelor secundare cauzate de neizolarea locurilor în care s-au petrecut accidente. Industria are de câştigat şi datorită numărului mare de societăţi comerciale care sunt implicate în furnizarea de tehnologii, de componente şi de servicii utilizate în diferitele segmente ale sistemului eCall, incluzând sistemele instalate în vehicule, transmiterea de date prin conexiune fără fir şi sistemele de puncte de răspuns în materie de siguranţă rutieră. În plus, se preconizează ca echipamentele instalate în vehicule introduse în cadrul sistemului eCall să fie utilizate pentru servicii suplimentare cu valoare adăugată (cum ar fi depistarea autovehiculelor furate), se mai arată în comunicat.

CE URMEAZĂ?

Comisia Europeană se va asigura că sistemul eCall va fi disponibil în întreaga Uniune Europeană până în 2015 (inclusiv în Islanda, Norvegia şi Elveţia).

Însă până atunci este necesar ca cele două propuneri să fie aprobate de Consiliu şi de Parlamentul European.

Despre autor  ⁄ Alexandru Boiciuc

Alexandru Boiciuc redactează şi editează articole la LegeStart.ro. E licenţiat (specializarea jurnalism) al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi a mai lucrat în presă la ediţia online a ziarului ProSport. Contact: legestart(@)indaco(.)ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu