6 Decembrie, 2016

Detalii referitoare la Legea privind publicitatea stradală

Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, elaborată la iniţiativa Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), va putea fi aplicată, potrivit unui comunicat de presă prezent pe site-ul MDRT.

Astfel, legea va intra în vigoare după modificarea de către Parlament a datei-limită până la care mijloacele de publicitate pot fi menţinute în amplasamentele autorizate, 1 ianuarie 2012, dată care, în prezent, este anterioară promulgării legii.

Ce prevede Legea privind publicitatea stradală?

Legea stabileşte cadrul general prin care autorităţile administraţiei publice locale vor putea elabora regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate şi adaugă condiţii mai restrictive, gândite pentru a proteja aspectul vizual al localităţilor şi siguranţa cetăţenilor.

De asemenea, Legea va interzice acoperirea cu orice mijloc de publicitate a suprafeţelor vitrate ale clădirilor, precum şi amplasarea de mijloace de publicitate pe obiectele de artă monumentală, pe clădirile reprezentând monumente istorice, pe arbori, pe zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor, în intersecţii, în sensurile giratorii şi în spaţiul destinat circulaţiei autovehiculelor şi semnalizării rutiere.

În acelaşi timp, în actul normativ, se precizează că regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate va fi corelat cu prevederile documentaţiilor de urbanism aprobate, iar, în procesul de stabilire a regulamentului, vor fi consultaţi şi specialişti din urbanism, arhitectură, design şi peisagistică.

După promulgare, autorităţile publice locale vor fi responsabile cu aplicarea prevederilor legii, inclusiv cu desfiinţarea construcţiilor/amplasamentelor care nu vor respecta prevederile legale.

MDRT a avut iniţiativa Legii privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate ca urmare a dezorganizării şi a modului haotic în care este realizată în prezent publicitatea stradală în majoritatea localităţilor din ţară.

Ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Elena Udrea, a explicat că această lege este absolut necesară dacă se doreşte ca oraşele noastre să arate civilizat şi să fie atractive şi sigure pentru turişti şi pentru locuitorii lor.

MDRT, prin instituţiile din subordine şi în conformitate cu atribuţiile sale actuale, va urmări respectarea prevederilor legale în ceea ce priveşte amplasarea mijloacelor de publicitate stradală şi va putea interveni acolo unde se constată lipsă de acţiune la nivel local.

Sursa: Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului

Despre autor  ⁄ Ioana Popa

Ioana Popa este redactor la LegeStart din anul 2011. A absolvit Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării.

Fara comentarii

Scrie un comentariu