4 Decembrie, 2016

Despre clauzele abuzive ale băncilor

Problema clauzelor abuzive ale băncilor dă de lucru instanţelor şi autorităţii de protecţie a consumatorilor. Băncile au primit amenzi în 2011 în valoare de 5,7 milioane de lei, informează ANPC, potrivit The Money Channel.

Din cele peste 3300 de reclamaţii înregistrate la oficiul pentru protecţia consumatorilor la adresa băncilor, pentru 10% au fost înaintate dosare către instanţele de judecată.

Conform Money.ro, în cursul anului 2011 au fost efectuate două controale tematice la nivel naţional privind protecţia consumatorilor la încheierea contractelor de credit de consum, în urma cărora au fost aplicate amenzi în valoare totală de 2,8 mil. lei.

Referitor la reclamaţiile primite de la consumatori, în cursul anului 2011 au fost înregistrate peste 3.300 de reclamaţii în urma cărora au fost aplicate amenzi în valoare totală de aproape trei milioane de lei.

De asemenea, o parte din plângeri s-au transformat în procese. În acest sens, ANPC a înaintat către instanţele de judecată procese verbale de constatare a clauzelor abuzive existente în contractele de creditare pentru 323 reclamaţii.

Clienţii băncilor reclamă clauze abuzive în contractele de credit, refuzul băncii de a reeşalona creditul şi refuzul băncii de a refinanţa credite.

Potrivit informaţiilor oferite de Money.ro, o mare parte din procese a avut loc ca urmare a introducerii ordonanţei de urgenţă 50 privind contractele de credit pentru consumatori, în iunie 2010.

Actul normativ transpune în legislaţia locală o directivă europeană. Principalele dispoziţii ale Ordonanţei se referă la dreptul consumatorului de a rambursa anticipat creditul, de a se retrage din contractul de credit fără a invoca motive, în termen de 14 zile calendaristice.

Sursa: Money.ro

Despre autor  ⁄ Ioana Popa

Ioana Popa este redactor la LegeStart din anul 2011. A absolvit Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării.

Fara comentarii

Scrie un comentariu