În conformitate cu prevederile art. 35 din Codul Muncii republicat, un salariat poate avea două sau mai multe contracte individuale de munca la acelaşi angajator. Această modificare a intervenit o dată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 40/2011, mai ales în contextul în care până la acel moment inspectorii de munca îşi manifestau reticenţa faţa de punerea în aplicare şi înregistrarea a două contracte de munca la acelaşi angajator.

Aşadar art. 35 din Codul Muncii menţionează expres:

(1) Orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiţi sau la acelaşi angajator, în baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzător pentru fiecare dintre acestea. 

cumul1
Sursa foto: Lege5.ro

În acelaşi timp legislaţia în vigoare lasă loc de interpretare în cazul următoarelor aspecte: care este, în acest context, numărul de ore maxim ca reprezentând norma de lucru, la cumularea contractelor, se poate depăşi norma de 8 ore (existând de altfel contracte cu normă parţială)? Există posibilitatea ca la acelaşi angajator să ai încheiate două contracte de muncă pentru desfăşurarea aceleaşi activităţii? 

Raţional, avantaje pentru a încheia două contracte de muncă la acelaşi angajator, pentru desfăşurarea aceleaşi activităţii, la prima vedere nu există, dar dacă cumulăm cu primul aspect legat de norma de lucru, reiese că două contracte de muncă la acelaşi angajator, pentru aceiaşi activitate, atrage după sine o normă de lucru totală mai mare.  

Deşi art. 114 din Codul Muncii menţionează că “durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare. “, în acelaşi timp, vin în sprijinul legislaţiei în vigoare  Directivele Europene.

cumul2

Directiva 2003/88/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 4 noiembrie 2003 privind anumite aspecte ale organizării timpului de lucru menţionează la art. 22, alin. 1), lit. a) că “nici un angajator nu cere unui lucrător să muncească mai mult de 48 de ore într-o perioadă de şapte zile, calculată ca medie pentru perioada de referinţă prevăzută la art. 16 lit. b (articolul în cauză menţionează că perioadă de referinţă nu este mai mare de 4 luni) dacă nu a obţinut acordul prealabil al lucrătorului de a efectua o asemenea muncă.“ 

Acestea fiind date, cumulul de funcţii poate lua naştere cu o normă totală de lucru de maxim 48 de ore/7 zile, pe o perioadă de referinţă ce nu depăşeşte 4 luni. 

Salariatul va primi salariul negociat pentru fiecare contract de muncă în parte, cu menţiunea că la unul dintre contracte va avea funcţia de bază şi deducerea corespunzătoare. 

În Revisal se înregistrează ambele contracte de muncă pentru acelaşi salariat.

Prevederile din Codul Muncii pot fi consultate integral pe Lege5.ro, noul serviciu online de documentare legislativă realizat de Indaco Systems.

1 COMENTARIU

  1. Buna seara.
    Va prezint urmatoarea situatie:lucrez la o societate la care initial am fost angajat ca electromecanic,functie in care am lucrat timp de 6 ani.Dupa cei 6 ani societatea mi-a schimbat atat functia cat si locul de munca,respectiv ,am trecut pe functia de operator hidraulic in alimentarile cu apa,insa in fisa postului mi-au fost trecute si atributii de electromecanic pentru intreaga sucursala salariul fiind atribuit numai pentru functia de operator hidraulic.Toti operatorii hidraulici avem acelasi salariu numai ca sunt singurul care are si alte atributii trecute in fisa postului.Acum va intreb,as putea sa cer incheierea unui alt contract individual pentru functia de electromecanic,sau cum ar trebui procedat corect pentru o salarizare corespunzatoare atributiilor din fisa postului?
    PS:am sustinut si promovat si testarea pentru autorizarea interna ca electrician.
    Va multumesc.

  2. Buna ziua, am o intrebare referitoare la art.35
    Prevederile articolului se aplica si la functionarii publici, adica acestia pot avea si raport de serviciu si un contract individual de munca la acelasi angajator?
    Va multumesc

  3. buna ziua va rog sa ma lamuriti intro problema .sant angajat electrician intro firma multinantionala functia de baza conducerea unitatii ma anuntat ca o sa fiuu si lucrator desemnat ssm su avand cursuri de 80 ore este legal si normal sa fiu retribuit cu acelasi salariu?specific ca in paralel cu aceste functii prestez si multe altele.

  4. sunt functionar public, mai precis ofiter de stare civila si prin dispozitia primarului de mai bine de 5 ani ,prin cumul mi sa repartizat si sarcina de sef serviciu voluntar pentru situatii de urgenta.Ce ma sfatuiti este normal sa am acelasi salariu.

  5. Buna ziua. Sunt functionar public si detin functia de Sef Serviciu Voluntar Pentru Situatii de Urgenta. Cum pot afla ce salar pot avea conform legii 307/2006 unde scrie ,,Personalul angajat al serviciilor de urgenţă voluntare/private se încadrează în condiţii de muncă similare personalului serviciilor de urgenţă profesioniste. Specificati ce trebuie sa fac pentru a-mi obtine drepturile cuvenite. Va multumesc

  6. buna ziua. sunt intro dilema. de curand am infiintat o mica croitorie de vesminte preotesti. eu doresc sa angajez pe un coleg deal meu pe care lam instruit dealtfel vreo 3 ani . problema e ca el e angajat ca si cantaret bisericesc la o parohie si acolo e trecut cu 8 ore pe zi. eu as putea sal angajez cu norma intreaga? cineva mia spus mai exact un contabil ca daca isi pastreaza baza de salarizare acolo eu pot sal angajez aici fara probleme. am sunat la ITM ORADEA si miau spus clar ca nu poate decat maxim 12 ore lucra. daca ma puteti ajuta cu o informatie . va multumesc

  7. Buna seara, lucrez la o societate privata unde am un contract de munca pentru o functie de conducere. Acum 2 ani, am primit o decizie si pentru o alta functie de conducere cu perioada temporara, practic cumul de functii. Sunt platita doar functi din contractul dd munca. Fisa postului este pentru ambele functii. Ce trebuie sa fac ca sa fiu platita si pentru cealalta functie data prin decizie?

  8. Buna ziua,
    rugamintea mea este aceea de a ma consilia in legatura cu urmatorul aspect:
    lucrez ca functionar public cu statut special si, conform organigramei in cadrul acestei institutii lucreaza ofiteri si agenti. Eu sunt agent si imi desfasor activitatea in cadrul compartimentului Logistica ocupand functia de agent achizitor. Tot in cadrul acestui sector mai lucreaza un alt agent si un ofiter. Eu am o vechime pe acest post de 19 ani, iar ceilalti doi colegi de 13 ani. De aproximativ 4 ani, ofiterul a fost numit prin decizie pe functia de sef serviciu logistica, cu majorarea salariului conform postului ocupat(o diferenta de aproximativ 700 lei), iar atributiile mi-au fost transferate mie, tot prin decizia directorului, dar fara a fi salarizat corespunzator. Nu mi-a fost inmanat nimic, am fost anuntat ”din mers” si chiar daca am mers la director pentru a-i comunica faptul ca nu sunt de acord cu aceasta numire nu a fost schimbata decizia. Cu speranta ca nu va dura mult pana lucrurile vor reveni la normal, timpul a trecut iar acum ofiterul a iesit la pensie, iar eu am ramas cu ”cocoasa”.
    Am anuntat directorul ca nu mai sunt de acord sa mai fac nimic din atributiile ce-i revin ofiterului pe achizitii avand in vedere ca eu am continuat sa-mi desfasor in paralel si activitatea mea conform fisei postului si am deranjat foarte tare cu acesta decizie, fiind invitat sa comunic in scris decizia mea. Am fost tentat sa-mi descarc supararea pe moment, dupa care, am anuntat ca astept sa-mi ceara in scris ce pretind ca ar trebui sa fac. Am ales aceasta strategie deoarece intre timp directorul logistica se schimbase si probabil poate pretinde ca nu este responsabil de ce s-a intamplat in trecut legat de numirea mea.
    Va rog daca-mi puteti da un sfat cum ar trebui sa procedez v-as fi recunoscator.

  9. sint asistent medical intr-o unitate. este corect din punct de vedere legal ca in timpul celor 8 ore sa fiu si asistent pe grupa dar si ofiter de servici pe unitate? va multumesc anticipat

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here