11 Decembrie, 2016

Modificările la procedura prin care se anulează înregistrarea în scopuri de TVA

În Monitorul Oficial nr. 351 din 13 iunie 2013 (M.Of. 351/2013) a fost publicat Ordinul ANAF nr. 606/2013 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare.

Actul normativ modifică procedura prin care se anulează înregistrarea în scopuri de TVA, când contribuabilii se află în situația de a li se anula înregistrarea în scopuri de TVA din oficiu.

Anularea înregistrării în scopuri de TVA din oficiu este reglementată de art. 153 alin. (9) din Codul fiscal. Anularea se efectuează în următoarele cazuri:

a) dacă persoana este declarată inactivă din punct de vedere fiscal, în principal pentru nedepunerea declarațiilor fiscale;

b) dacă se înscrie în inactivitate temporară la Registrul Comerțului;

c) dacă administratorii societății au înscrise în cazier infracțiuni de natură economică;

d) dacă timp de 6 luni consecutive sau 2 trimestre pentru contribuabilii ce au perioada fiscală trimestrul, nu au achiziții și livrări declarate în decontul de TVA.

Astfel, se modifică procedura anulării înregistrării în scopuri de TVA pentru următoarele situații:

    • nu au fost efectuate achiziții sau vânzări de bunuri și servicii regăsite în deconturile depuse timp de 6 luni;
    • asociații/administratorii au înscrise în cazierul fiscal infracțiuni.

procedura1
Sursa foto: Lege5.ro

În situația în care codul de TVA este anulat din oficiu pentru neefectuarea de achiziții sau livrări timp de 6 luni de zile, autoritățile fiscale vor anula înregistrarea în scopuri de TVA, începând cu prima zi a lunii următoare după cea în care a intervenit termenul de depunere al celui de-al 6 a€“ lea decont.

Pentru situația în care persoanele fizice asociați sau administratori au înscrise fapte de natura infracțiunilor în cazierul fiscal, anularea se face la data la care autoritatea fiscală constată existența infracțiunilor.

Procedura stabilește faptul că autoritățile vor verifica în baza de date a Registrului Comerțului calitatea de administrator/asociați pentru persoanele la care se constată existența infracțiunilor.

Trebuie să amintim că la data la care se anulează înregistrarea în scopuri de TVA, se va radia și înscrierea în Registrul Operatorilor Intracomunitari sau înscrierea în Registrul persoanelor cu TVA la încasare.

OPANAF nr. 606/2013 poate fi consultat integral pe Lege5.ro – noul serviciu online de documentare legislativă realizat de Indaco Systems.

Despre autor  ⁄ Adrian Benţa

Adrian Benta este membru al Camerei Consultanților Fiscali (2007), auditor financiar stagiar, membru CAFR (2010). Are o experienţă de peste 13 ani în conducerea contabilităţii şi fiscalitatea societăţii comerciale şi conduce un cabinet propriu de consultanţă fiscală. Contact: adrian@bentaconsult.ro.

Fara comentarii

Scrie un comentariu