3 Decembrie, 2016

Cum îţi dai demisia într-un mod profesionist?

Indiferent că ţi-ai găsit un alt loc de muncă sau pleci din localitate, te fli în situaţia în care trebuie să mergi mai departe, însă atenţie la cum închizi uşile în urma ta. A-ţi da demisia este uşor, a-ţi da demisia fără să distrugi din temelii legăturile profesionale create nu este la fel de uşor. Nu se ştie când şi cum te-ar putea ajuta pe viitor relaţiile create la fostul loc de muncă, iar o demisie lipsită de profesionalism şi eleganţă s-ar putea întoarce împotriva ta.

1. Ia în calcul preavizul şi anunţă-ţi plecarea din timp

Conform Codului Muncii, demisia reprezintă actul unilateral de voinţă a salariatului care, printr-o notificare scrisă, comunică angajatorului încetarea contractului individual de muncă, după împlinirea unui termen de preaviz.

Deci, atenţie! Verifică-ţi clauzele din contractul de muncă, cu siguranţă vei găsi condiţiile în care îţi poţi înainta demisia şi durata preavizului. Termenul de preaviz este cel convenit de părţi în contractul individual de muncă sau, după caz, cel prevăzut în contractele colective de muncă aplicabile şi nu poate fi mai mare de:

    • 20 de zile lucrătoare pentru salariaţii cu funcţii de execuţie;
    • 45 de zile lucrătoare pentru salariaţii care ocupă funcţii de conducere.

2. Păstrează noutăţile pentru tine până devin oficiale

Poate că ţi-ai găsit un post mult mai bun decât actuala poziţie pe care o ocupi, însă ai grijă să nu te fure entuziasmul şi să începi să te lauzi la toţi colegii. Mai întâi, aranjează o întâlnire formală cu şeful tău şi înştiinţează-l. Fii politicos şi mulţumeşte-i pentru tot ceea ce ai avut ocazia să înveţi în cadrul job-ului. Evită să îţi verşi toate nemulţumirile acum, la final, şi să critici compania sau poziţia ocupată.

3. Finalizează-ţi munca

Trebuie să ai în vedere următoarea dispoziţie legislativă: pe durata preavizului contractul individual de muncă continuă să îşi producă toate efectele! Şeful ar putea să îţi ceară să instruieşti o altă persoană care va urma să îţi ocupe postul sau să îi dai chiar lui/ei munca ta. Încearcă să finalizezi cât mai mult din proiectele pe care le ai în desfăşurare.

Ce nu poţi duce în timp util la bun sfârşit, trece într-un „to-do list”, cu orice explicaţii valoroase şi necesare. Dă forward la acele mail-uri şi documente importante. Anunţă-ţi clienţii, partenerii şi colaboratorii cu care ai lucrat îndeaproape că vei plec, care estepersoana care îţi va prelua şi cum va putea fi contactată. Astfel vei fluidiza fluxul comunicării şi desfăşurării activităţii în companie.

4. Publicitatea contează

Întreabă-ţi şeful dacă poţi primi o scrisoare formală de recomandare sau o recomandare pe Linkedin. Nu uita să apelezi şi la colegi pentru sprijin profesional prin recomandări pe aceeaşi platformă. Oricum, ar fi în avantajul tău să ai un document scris în mână care să te „promoveze”. Nu ştii niciodată ce se poate întâmpla pe viitor, aşa că este bine să ai o astfel de recomandare pe care să o înaintezi potenţialilor angajatori.

5. Linia de final

Este posibil să primeşti de la departamentul de resurse umane un „interviu de ieşire”. Înainte de acesta adresează colegului de la HR orice nelămuriri ai în legătură cu beneficiile tale, asigurări, alte plăţi salariale restante etc. . Dacă te muţi din oraş, fii sigur că ai lăsat datele de contact corecte, actualizate, în cazul în care compania are nevoie să ia legătura cu tine.

Sursa: personalbrandingblog.com, Lege5.ro

comentarii

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA). Contact: elena.hogas@indaco.ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu