6 Decembrie, 2016

Certificatul de rezidenţă fiscală

Conform art. 118 Cod fiscal, pentru aplicarea prevederilor convenţiei de evitare a dublei impuneri şi a legislaţiei Uniunii Europene, nerezidentul are obligaţia de a prezenta plătitorului de venit, în momentul realizării venitului, Certificatul de rezidenţă fiscală eliberat de către autoritatea competentă din statul său de rezidenţă. Dacă se fac plăţi în anul 2012 către o persoană juridică nerezidentă pentru servicii care au fost prestate în 2010 şi 2011 trebuie să se deţină Certificate de rezidenţă fiscală valabile pentru anii 2010 şi 2011 sau doar pentru anul 2012, când se fac plăţile?

Conform prevederilor art.118 din Codul fiscal, pentru aplicarea prevederilor convenţiei de evitare a dublei impuneri, nerezidentul are obligaţia de a prezenta plătitorului de venit, în momentul realizării venitului, certificatul de rezidenţă fiscală eliberat de către autoritatea competentă din statul său de rezidenţă. Dacă certificatul de rezidenţă fiscală nu se prezintă în acest termen, se aplică prevederile titlului V. În momentul prezentării certificatului de rezidenţă fiscală se aplică prevederile convenţiei de evitare a dublei impuneri şi se face regularizarea impozitului în cadrul termenului legal de prescripţie.

În acest sens, certificatul de rezidenţă fiscală trebuie să menţioneze că beneficiarul venitului a avut, în termenul de prescripţie, rezidenţa fiscală în statul contractant cu care este încheiată convenţia de evitare a dublei impuneri, pentru toată perioada în care s-au realizat veniturile din România.

Despre autor  ⁄ Redacţia

Materialele semnate de redacţia LegeStart reprezintă un efort comun de vă oferi informaţii de interes general din multiple domenii, strânse de echipă sau prezentate de partenerii noştri.

Fara comentarii

Scrie un comentariu