10 Decembrie, 2016

Cele mai importante calităţi ale unui lider

Nu e nici o noutate că lumea de astăzi este mai complexă, că există limite la orice pas și că tot ceea ce se întâmplă la nivel global are repercusiuni la nivel local. Cum lucrurile se schimbă continuu, se impune o întrebare: cum se răsfrâng aceste schimbări asupra liderilor și ce calități ar trebui să aibă un lider ca să reușească în această lume nouă, atât de exigentă?

Potrivit unui articol publicat de Huffington Post, există o serie de calități care par să nu îmbătrânească: empatia, raţiunea, conștiința de sine, adaptabilitatea, integritatea, pasiunea, curajul și rezistența.

Liderii care posedă aceste atribute de bază au șanse mult mai mari să aibă rezultate bune, indiferent de context. Aceste calități nu sunt utile doar în materie de leadership, ci și în politică, sport, entertainment și armată.

Rațiunea

În ziua de azi, cu toții înotăm – sau ne înecăm – în informații, date și idei. Capacitatea de a înlătura rapid și eficient acele informații care nu sunt de interes sau capacitatea de a separa grâul de neghină este o calitate pe care ar trebui să o aibă orice persoană cu funcție executivă. Înarmați cu raţiune, liderii pot avea soluţii chiar și pentru cele mai grele situații. După ce termină de cernut datele, marii lideri pun informațiile cap la cap într-un mod coerent, integrat.

Raţiunea este cea care îi ajută să ia cele mai bune decizii atunci când vine vorba despre compromisuri și priorităţi. Prin urmare, raţiunea este una dintre calitățile de bază care permit unui lider să vadă lumea într-un mod obiectiv şi mai deconectat. Doar așa poate lua decizii pe loc.

Empatia

O altă calitate importantă de care trebuie să dea dovadă un adevărat lider este să păstreze relațiile cu clienții, cu colegii, cu subordonații, cu partenerii strategici și cu membrii board-ului. Nu este ușor, dar un lider trebuie să fie capabil să se pună în locul altui om și să înțeleagă de unde vine, cum se simte, la ce se gândește, care este agenda lui și ce îl motivează.

Empatia este de două feluri, cognitivă și emoțională. Empatia cognitivă este abilitatea de a înțelege ce gândește cineva, în timp ce empatia emoțională este abilitatea de a înțelege ce simte cineva. Empatia nu trebuie confundată cu compasiunea. Într-adevăr, un lider plin de compasiune poate crea o atmosferă plăcută în sânul unei organizații, dar prea multă compasiune poate fi contraproductivă atunci când liderul trebuie să ia decizii dificile. Înevitabil, vor exista victime colaterale.

Citeşte articolul integral pe ManagerExpress.ro

comentarii

Despre autor  ⁄ Redacţia

Materialele semnate de redacţia LegeStart reprezintă un efort comun de vă oferi informaţii de interes general din multiple domenii, strânse de echipă sau prezentate de partenerii noştri.

Fara comentarii

Scrie un comentariu