11 Decembrie, 2016

CE a lansat ediţia din 2014 a „Premiilor pentru promovarea întreprinderilor europene”

La data de 27 ianuarie, Comisia Europeană a lansat ediţia din 2014 a „Premiilor pentru promovarea întreprinderilor europene”, o competiţie menită să răsplătească cele mai ingenioase şi mai de succes iniţiative ale organismelor publice din UE şi ale parteneriatelor de tip public-privat care susţin spiritul antreprenorial, precum şi ale întreprinderilor mici şi mijlocii în special.

La nivel naţional, competiţia începe acum, iar în mai, câştigătorii din fiecare ţară vor fi selectaţi pentru a concura la nivel internaţional. Scopul ultim al participanţilor este obţinerea Marelui Premiu al Juriului în octombrie, la Napoli.

Antonio Tajani, vicepreşedinte al Comisiei Europene, comisar pentru industrie şi antreprenoriat, a declarat: „La cinci ani după punerea în aplicare a iniţiativei UE în favoarea întreprinderilor mici, putem observă că întreprinderile mici şi mijlocii au făcut mari progrese, dar încă mai există multe obiective de atins. Aducerea în centrul atenţiei a acestor poveşti de succes referitoare la promovarea spiritului antreprenorial contribuie la inspirarea organismelor publice din UE şi a parteneriatelor de tip public-privat să desfăşoare şi să încurajeze afacerile într-o mai mare măsură. Aşteptăm cu nerăbdare să aflăm ce proiecte interesante şi inovative vor fi propuse pentru obţinerea Premiilor pentru promovarea întreprinderilor europene în 2014.”

Cele şase categorii ale competiţiei sunt:

    • Promovarea spiritului antreprenorial 
    • Investiţii în abilităţile antreprenoriale 
    • Îmbunătăţirea mediului de afaceri 
    • Sprijinirea internaţionalizării afacerilor 
    • Sprijinirea dezvoltării pieţelor verzi şi a eficientizării resurselor 
    • Antreprenoriat responsabil şi favorabil incluziunii.

Etapele competiţiei

Competiţia se desfăşoară în două etape; candidaţii trebuie mai întâi să concureze la nivel naţional pentru a deveni apoi eligibili pentru a concura la nivel european. Pentru competiţia la nivel naţional, fiecare ţară va selecţiona, până în mai 2014, două proiecte care vor fi desemnate să participe la competiţia europeană.

Juriul european va alege o lista de candidaţi. Toţi candidaţii propuşi pentru competiţiile naţionale şi pentru cea europeană vor fi invitaţi să participe la ceremonia de decernare a premiilor, în cadrul căreia câştigătorii sunt recompensaţi pentru eforturile depuse şi au ocazia de a se prezenta într-un mediu paneuropean. Premiile vor fi înmânate în cadrul unei ceremonii ce se va desfăşura cu ocazia Adunării IMM-urilor din 2014, în Napoli, Italia, în perioada 2-3 octombrie.

Context

Începând din 2006, Premiile de promovare a întreprinderilor europene recompensează excelenţa în promovarea antreprenoriatului şi a întreprinderilor mici la nivel naţional, regional sau local. De la lansarea premiilor, au fost prezentate peste 2.500 de proiecte care, împreună, au contribuit la crearea a peste 10.000 de societăţi noi. Obiectivele urmărite sunt identificarea şi recunoaşterea activităţilor şi a iniţiativelor de succes, întreprinse în scopul promovării întreprinderilor şi a spiritului antreprenorial, prezentarea şi împărtăşirea unor exemple ale celor mai bune practici şi politici antreprenoriale, o mai mare sensibilizare cu privire la rolul antreprenorilor în societatea europeană, precum şi încurajarea şi inspirarea unor potenţiali antreprenori.

Sursa: Comisia Europeană

comentarii

Despre autor  ⁄ Ema Călinescu

Redactor la LegeStart.ro. Contact: legestart@indaco.ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu