5 Decembrie, 2016

Bilanţ Black Friday: Satisfacţia clienţilor şi vânzările magazinelor

Anul acesta Black Friday nu a ţinut o zi, aşa cum prevede „tradiţia”, ci aproape o lună, comercianţii încercând din răsputeri să obţină o rată a profitului cât mai mare, prin decalarea perioadelor de desfăşurare a campaniilor promoţionale. Cât de mult s-a cumpărat şi cât de satisfăcute au fost ambele părţi, în urma acestui val de reduceri, putem vedea mai jos, din analiza realizată de Capital.ro.

Potrivit sursei, dacă anul trecut doar 31% dintre români au cumpărat cu ocazia Black Friday, în acest an procentul acestora a depășit 50%. Cele mai cumpărate produse au fost electrocasnicele (24%), calculatoarele & accesoriile PC (18%) și electronicele (13%).

Comercianţii cu cele mai mari vânzări

Pentru Emag au optat 38% dintre cei care au făcut cumpărături cu ocazia Black Friday, locurile 2 și 3 fiind ocupate de Altex și Flanco, însă la mare distanță de primul clasat, cu 12% și, respectiv, 11%, potrivit unui studiu al Exact Cercetare și Consultanță.

Suma medie cheltuită în acest an a fost de 935 lei, în creștere semnificativă comparativ cu anul 2012, când aceasta se situa la un nivel de 690 lei.

Cât au scos românii din buzunare?

Suma medie cheltuită în acest an a fost de 935 lei, în creștere semnificativă comparativ cu anul 2012, când aceasta se situa la un nivel de 690 lei.

Din punct de vedere valoric, se remarcă următoarele:

  • 27% dintre cei care au făcut cumpărături anul acesta cu ocazia reducerilor, au optat pentru produse cu prețuri cuprinse între 100-300 lei;
  • 16% au cumpărat produse al căror cost se încadrează în categoria 300-500 lei;
  • 11% dintre cumpărători au achiziționat produse cu prețuri cuprinse între 700-1000 lei;
  • 11% au beneficiat de un buget mai mare, de peste 2000 lei.

Cumpărăm, dar ne plac ofertele?

În ceea ce privește procentul de reducere practicat de Black Friday, 74% dintre cumpărători s-au declarat nemulțumiți. Peste 27% dintre cei care au făcut cumpărături cu această ocazie consideră că au beneficiat de o reducere cuprinsă între 10% – 20%, iar 25% de un discount de 5% – 10%. Un procent de 40% dintre românii care au ales să facă cumpărături cu ocazia Black Friday se așteptau însă ca reducerile aplicate să fie mai mari, de circa 40% – 50%.

86% dintre cei care au făcut cumpărături în intervalul 22 – 30 noiembrie au afirmat că și-ar fi dorit să cumpere mai multe produse cu ocazia reducerilor, însă nu au făcut-o deoarece:

  • reducerea nu li s-a părut atractivă (52%); 
  • nu au găsit în lista reducerilor produsul dorit (31%). 

Din categoria produselor dorite, însa neachiziționate cu ocazia Black Friday, fac parte telefoanele mobile & accesoriile (39%) și computerele – laptopuri, tablete, sisteme PC (36%).

Sursa: Capital.ro

Despre autor  ⁄ De Weekend

Un efort comun al redacţiei de a găsi informaţii interesante, cu subiecte atrăgătoare, potrivite pentru un weekend relaxant. Vorbim despre educaţie, sănătate, mediu, evenimente şi orice altceva.

Un comentariu

  • Răspunde
    decembrie 8 2013

    Clar, a fost un real succes pentru toate magazinele participante!

Scrie un comentariu