11 Decembrie, 2016

Asiguratorii trebuie să publice lunar informaţii detaliate privind petiţiile de la clienţi

Începând de la 1 ianuarie 2015, asiguratorii şi brokerii de asigurare vor fi obligaţi să publice lunar, pe site-urile lor, informaţii detaliate privind petiţiile primite din partea asiguraţilor, potrivit unui act normativ emis de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Astfel, Norma ASF nr. 24/2014, publicată în Monitorul Oficial nr. 824 din 12 noiembrie 2014 (M.Of. nr. 824/2014) va înlocui de anul viitor Ordinul CSA nr. 11/2012 care reglementează în prezent procedura de soluţionare a petiţiilor referitoare la activitatea asigurătorilor şi intermediarilor în asigurări. Vom prezenta, în continuare, câteva dintre noutăţile valabile de la 1 ianuarie 2015.

Petentul şi petiţia – ce sunt?

Dacă în acest moment nu există o prevedere legislativă clară care să stabilească ce este un petent, noua Normă ASF umple această lacună, stabilind că prin petent se înţelege orice persoană fizică sau juridică ce are calitatea de asigurat, beneficiar, contractant sau persoană păgubită, aşa cum sunt definite de legislaţia în vigoare.

De asemenea, sunt aduse completări şi în ceea ce priveşte conceptul de petiţie – cererea, reclamaţia, sesizarea formulată în scris ori prin poştă electronică, prin intermediul căreia un petent sau împuterniciţii legali ai acestuia, care acţionează exclusiv în numele petentului şi în scopuri din afara obiectului lor de activitate, şi fără un interes comercial propriu, îşi exprimă nemulţumirea cu privire la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare.

Ce informaţii sunt obligaţi asiguratorii să afişeze online?

Actul normativ stabileşte că societăţile de asigurare au obligaţia de a prezenta pe site-ul propriu următoarele informaţii:

  • numărul total de petiţii înregistrate unic per petent şi per caz;
  • numărul total de petiţii întemeiate (soluţionate favorabil) înregistrate unic per petent şi per caz;
  • numărul de petiţii întemeiate (soluţionate favorabil) referitoare la dosare de daună;
  • numărul total de petiţii pentru care dosarele de daună au fost achitate;
  • numărul total de petiţii finalizate nefavorabil înregistrate unic per petent şi per caz.

Un aspect foarte important îl constituie faptul că, de anul viitor, afişarea acestor informaţii trebui să se facă lunar.

Informaţiile vor fi prezentate pentru toate petiţiile înregistrate la asigurători, indiferent de provenienţa acestora, după cum urmează:

  • pentru anul calendaristic anterior;
  • de la începutul anului până la luna curentă;
  • pentru ultimele 3 luni calendaristice anterioare lunii curente.

În ceea ce priveşte actualizarea informaţiilor, aceasta trebuie făcute în primele 7 zile ale fiecărui luni, iar datele vor fi prezentate sub formă unui tabel, amplasat în interiorul unei pagini dedicate. Această pagină trebuie să fie accesibilă atât prin intermediul unei ferestre ce se va deschide în momentul accesării paginii principale a site-ului, cât şi prin existenţa unui link permanent în pagina principală.

Structura tabelului şi caracteristicile formatului textului afişat pot fi consultate în anexa nr. 4 a Normei.

(P) Aveţi nevoie de legislatie actualizată la zi? Acum puteţi cumpăra 3 produse Lege5 plătind un singur abonament!  Utilizaţi cel mai performant soft de documentare legislativă din România de pe orice dispozitiv aveţi la îndemână: Online, Mobile sau în Cloud.

comentarii

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA). Contact: elena.hogas@indaco.ro

Fara comentarii

Scrie un comentariu