9 Decembrie, 2016

Atenţie, ANAF modifică! Când se va anula înregistrarea în scopuri de TVA a contribuabililor?

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a elaborat un proiect de ordin prin care se doreşte ca persoanele impozabile (cu perioada fiscală luna) care nu depun niciun decont de taxă pentru 6 luni consecutive şi persoanele impozabile (cu perioada fiscală trimestrul) care nu depun niciun decont de taxă pentru 2 trimestre calendaristice consecutive să fie scoase din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, din oficiu, de organul fiscal competent.

Potrivit Referatului de aprobare a proiectului de act normativ, prin modificările aduse art.153 alin.(9) lit.d) şi e) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în cursul anului 2012, au fost schimbate condiţiile pentru anularea înregistrării în scopuri de TVA a persoanelor impozabile.

Astfel, începând cu decontul de TVA aferent lunii iulie 2012, respectiv trimestrului al III-lea al anului 2012, persoanele impozabile (cu perioada fiscală luna) care nu depun niciun decont de taxă pentru 6 luni consecutive şi persoanele impozabile (cu perioada fiscală trimestrul) care nu depun niciun decont de taxă pentru 2 trimestre calendaristice consecutive se scot din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, din oficiu, de organul fiscal competent.

ATENŢIE! De asemenea, persoanele impozabile care, în deconturile depuse pentru 6 luni consecutive sau pentru 2 trimestre calendaristice consecutive nu au evidenţiat operaţiuni realizate în cursul acestor perioade de raportare, se scot din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, din oficiu, de organul fiscal competent.

Anterior acestor modificări, organele fiscale anulau înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile care, pe parcursul unui semestru calendaristic, nu au depus niciun decont de taxă sau care, în deconturile depuse pentru 6 luni cosecutive în cursul unui semestru calendaristic sau pentru 2 trimestre consecutive în cursul unui semestru calendaristic, nu au evidenţiat operaţiuni efectuate în aceste perioade.

Astfel, potrivit vechilor reglementări, organele fiscale verificau îndeplinirea condiţiilor de 2 ori pe an, respectiv după expirarea termenelor de depunere al celui de-al 6-lea decont lunar/al 2-lea decont trimestrial din cadrul aceluiaşi semestru calendaristic.

ATENŢIE! În noile condiţii legislative, organele fiscale urmează să verifice lunar îndeplinirea condiţiilor pentru anularea înregistrării în scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu perioada fiscală luna, respectiv trimestrial îndeplinirea condiţiilor pentru anularea înregistrării în cazul persoanelor impozabile cu perioada fiscală trimestrul.

În acest context, ANAF consideră necesară adaptarea procedurii de anulare a înregistrării în scopuri de TVA la noile prevederi legale, prin revenirea asupra Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare.

De asemenea, avându-se în vedere dispoziţiile Codului Fiscal privind sistemul TVA la încasare, se consideră necesară completarea formularelor de decizii de înregistrare în scopuri de TVA, din oficiu, şi de anulare a înregistrării în scopuri de TVA, din oficiu, cu precizări privind înscrierea în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, respectiv radierea din acest registru.

Sursa: ANAF

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA). Contact: elena.hogas@indaco.ro

Comentarii

  • Răspunde
    Alina
    aprilie 11 2013

    Iar modificari? multumim pentru informatii!

  • Răspunde
    DAPHNE
    aprilie 30 2013

    BUNA.MA NUMESC DAPHNE.AS AVEA NEVOIE URGENTA DE UN SFAT.A FOST RETRAS DIN OFICIU COD DE TVA,DATORITA NEEVIDENTIERII IN DECONT A OPERATIUNILOR.ART 153,ALIN 9,LIT E DIN CF.TREBUIA DEPUSA O CERERE IN TERMEN MAX DE 180 ZILE.NOI,LOCUIND AFARA,NU AM PRIMIT NOTIFICARAILE[2]CARE AU FOST TRIMISE.AM RAMAS FARA COD TVA,SI DATORITA DEPASIRII CELOR 180 DE ZILE,NU IL MAI PUTEM REDOBANDI.E VREO CALE DE URMAT?AVEM NEVOIE DE EL.FACEM TRANSPORT EXTERN.LICENTA DE TRANSPORT INTERNATIONAL E VALABILA 10 ANI,DAR NU MAI PUTEM FACE TRANSPORT INTERNATIONAL,NEFIIND INSCRISI IN ROI,DATORITA GRESELII CONTABILEI.E PRIMA ABATERE.HELP ME,PLEASE!!!

Scrie un comentariu