6 Decembrie, 2016

Află tot ce ar trebui să ştii despre roaming!

Vă pregătiţi să plecaţi peste hotare de sărbători? Atunci, este bine să ştiţi care sunt drepturile voastre în absolut orice situaţie. Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România vă învaţă tot ce trebuie să ştiţi despre roaming.

 Ce este roaming-ul?

 Cel mai simplu mod de a explica roaming-ul este următorul: atunci când călătoriţi în străinătate puteţi utiliza în continuare telefonul mobil. Puteţi să sunaţi şi să fiţi sunat, puteţi trimite şi primi mesaje de tip text (SMS) sau aveţi posibilitatea de a descărca melodii.

 Apelurile efectuate, SMS-urile şi serviciile de date sunt operate de o reţea străină, pentru că, în mod normal, furnizorul dumneavoastră de acasă nu operează şi în acea ţară străină. Pentru acest serviciu, operatorul străin percepe anumite taxe operatorului de acasă, care mai departe vă sunt facturate dumneavoastră.

Referitor la legislaţie, Regulamentul UE privind roaming-ul a fost adoptat în 2007 şi a introdus plafoane pentru tarifele de roaming (“eurotarif”). De asemenea, regulamentul a impus anumite obligaţii de informare asupra operatorilor, asigurându-se că abonaţii de telefonie mobilă plătesc preţuri accesibile şi transparente de roaming atunci când călătoresc pe teritoriul UE.

În acelaşi timp, de la 1 iulie 2010, consumatorii sunt protejaţi de o măsură de protecţie automată împotriva şocurilor facturii. Regulamentul de roaming a fost modificat şi se va aplica până în vara anului 2012.

 Detalii despre tarife

 Eurotarife introduse: de la 1 iulie 2011, efectuarea unui apel nu poate costa mai mult de 35 de cenţi şi primirea unui apel nu poate costa mai mult de 11 cenţi (fără TVA).

Eurotarif SMS introduse: de la 1 iulie 2009, trimiterea unui SMS din străinătate costă nu mai mult de 11 cenţi (fără TVA). Primirea unui SMS în altă ţară a UE va rămâne gratuit.

Tarife de gros reduse: preţurile pe care operatorii le aplică reciproc (tarifele de gros) sunt, de asemenea, limitate până în 2012.

Mai multă transparenţă a tarifelor de roaming pentru consumatori: clienţii primesc un SMS atunci când aceştia sunt la trecerea frontierelor în interiorul UE pentru a-i informa cu privire la preţul pe care se aşteaptă să plătească pentru efectuarea şi primirea de apeluri. Clienţii au posibilitatea de a solicita informaţii mai detaliate prin intermediul unui apel vocal sau un SMS.

Măsurile de date în roaming contracarează şocurile facturii: de la 1 iulie 2010, călătorilor de date în roaming-limită va fi setat automat la 50 € (cu excepţia cazului în care au ales o altă limită – mai mare sau mai mică).

Sursa : Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România

Despre autor  ⁄ Ioana Popa

Ioana Popa este redactor la LegeStart din anul 2011. A absolvit Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării.

Comentarii

  • Răspunde
    stefan ion
    decembrie 4 2011

    Este o masura buna, ca in ori ce moment consumatorul sa fie informat despre preturile practicate de diferitele firme de telefonie (si bancile), care au unele comisioane ascunse.Nu inteleg de ce tarifele la roming se aplica pana in vara lui 2012?

    • Răspunde
      Admin LegeStart Blog
      decembrie 5 2011

      Potrivit unui comunicat de presă prezent pe site-ul Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, regulamentul de roaming a fost modificat şi se va aplica până în vara anului 2012, nu tarifele de roaming. Mai multe detalii găsiţi la această adresă: http://www.anpcppsr.ro/comunicate.php?lang=ro&comunicatid=631

Scrie un comentariu